andrasidantack

2009-07-19
11:37:21

dag trettionio
och så träffades vi igen.
gick nog fint fast kanske inte som jag tänkt mig.
ingen tid att träffas bara du och jag. joel kom och vi var helt plötsligt censurerade.
hade velat prata och säga viktiga saker.
egentligen finns det inget kvar att säga.
jag har sagt allt.
jag har bönat och bett om att du ska ge det ett försök till. bara försök försök försök!
bara testa! vad är det värsta som kan hända?
men du vill inte.
du säger att du önskade att du var kär men du ljuger.
du önskar inte, du vill inte.
du vill inte vara kär i mig, du vill inte vara tillsammans igen, du vill inte vara med mig längre.
och jag fattar inte varför.
jag hade praktiskt taget gått över lik för att få ha denna kärleken kvar.
du vill inte ens gå över trösklar.
jag känner mig betydelselös, oviktig och lurad.
var det liksom allt?
var det allt du kände för mig?
var det inget mer?
är jag inte värd mer för dig?
är jag inte värd att kämpa för?
VARFÖR VILL INGEN KÄMPA FÖR MIG?
VARFÖR VILL INGEN ÄLSKA MIG?

jag är bara som en töntig liten valp,
vill bara bli älskad ovillkorslöst och jag trodde jag var det.
jag trodde jag hade hittat hem.
jag trodde jag betydde massor för dig.
jag trodde jag var viktig för dig.
jag trodde du skulle kämpa för mig och älska mig och hålla mig varm.
precis så som jag vill göra resten av livet för dig.
var detta allt du kände för mig?
detta fjuttiga som får dig att gå din väg i just detta ögonblick?
var detta allt du kände för mig?
det lilla som gör att uppbrottet gör dig ungefär lika ont som ett getinstick?
jag trodde jag skulle lämna ett stort hål.
jag trodde jag skulle lämna ett stort hål för jag trodde jag hade större plats i dig än vad jag har.
jag trodde jag hade större plats i ditt hjärta.
jag trodde du kände mer för mig.
jag trodde jag var större, viktigare och nödvändigare för dig.
jag trodde jag var oersättlig för dig.
jag trodde jag var oersättlig för dig för du är oersättlig för mig.
jag trodde aldrig att du skulle ersätta mig såhär fort.

jag trodde aldrig hålet efter mig skulle vara så litet och fyllas igen så snabbt.
jag trodde du skulle sakna mig.
jag trodde att du kände mer för mig.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: