andrasidantack

2009-10-02
16:07:41

dag 40

Vi var och at ute igar och det var mysigt.
Pizza och sedan gelato gick minsann ner.
Mycket jakla prat om denhar gelaton innan man kom hit. Att den italienska glassen ar sa god och sa speciell och inte riktigt gar att jamfora med nagot annat. Nu nar jag ar har maste jag saga att det ar mycket snack om ingenting. Eller bara, ja bara, helt enkelt, glass. Inget mer, inget mindre. Jojo, de finns i massa smaker och jo visst ar den god men i slutandan; GLASS. Inget mer, inget mindre. Den ar mjukare, liksom lite sommarsmalt redan innan man borjat ata och den ges inte riktigt i kulor utan mer bara utsmetat pa struten. Men gott? Ja.

Ikvall ska vi ut och ata igen, kan inte lata bli att redan planera vad jag ska ata och hur jag ska njuta. Imorgon kommer en annan maltid som jag sorgligt nog saker kommer njuta av annu mer: IKEA. Kopta kottbullar har val aldrig vart sa efterlangtade, det ar nastan sa att jag langtar efter sill aven om jag knappt ater det hemma.
Idag fick jag brev av Linnea och det fick mig att le anda ut till hartopparna, hennes brev ar alltid veckans hojdpunkt. Sedan springer jag hem och skriver mitt svar sa fort jag bara kan sa att hennes svar ska komma snabbare hit. Nar jag ar ensam tar jag upp breven och bladdrar och laser och suger at mig alla ord, blir varm i hjartat av att veta att jag iallafall har en kar van dar hemma som alskar mig aven om jag ar helt ensam har.
Storsta systern tipsade om en helt fantastisk blogg www.eatdrinkonewoman.com dar en tjej fran New York flyttar till stockholm i sex manader. Dessa sex manader ar over sa man maste ga bak i tiden for att lasa om hennes resa men det ar helt underbart att lasa. Kanner igen mig i sa mycket som hon skriver och speciellt om ensamheten som foljer nar man reser sjalv till ett nytt land dar man inte kanner nagon och inte kan spraket.. Riktigt hett tips!

Nu ska jag kila. Maste handla lite mat (philadelphiaost, flingor, yoghurt) och maste kanskekanske ga forbi varldens basta bokaffar feltrinelli som just nu har 20% pa alla bocker inklusive alla de asgrymma pocketbockerna pa engelska. Borde inte men det kliarkliarkliar i fingrarna och jag vill sa jakla garna ta hem nagra fina alsklingar att fordriva min tid med. Kanske bara tva? Eller tre? Fyrafemsexsjuattatuuuusen?

puss


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: