andrasidantack

2009-10-07
13:19:24

dag 45

nu ska jag beratta for er att jag ser faktiskt hur manga ni ar som laser har och det borjar bli en ganska stadig skara och darfor kan jag med all ratt klaga pa att ingen kommenterar. funderar pa om bristen pa kommentarer ar kritik. jag kanske skriver lite val trakigt? jag ber om ursakt for det, jag ska forsoka blir battre...
men det ar svart! vad ska jag skriva om? vad vill ni lasa?

note to self, saker du saknar nar du ar utomlands langre perioder; (forutom the obvious: familj, vanner, sverige)

  • kaviar
  • knackebrod (jag ater det inte ens hemma men har var det som a slice of heaven nar jag kom hem fran IKEA)
  • min cykel
  • blabarssoppa (detta kanske bara galler nar man ar borta pa host/ vinter?)
  • chaite (for det finns inte har i sepeitalien, de dricker bara kaffe!)

Jag har forovrigt passerat 40% nu, det kanns helt sjukt. Jag ar fortfarande pa en pinsamt lag niva med min italienska men forsoker att inte bli stressad av det. Jag maste erkanna en sak, och det ar kanske inte sa bra egentligen med tanke pa hur mycket pengar jag lagt ut pa denna resan men anda, jag ar inte intresserad av att lara mig italienska. Det ar sant. Jag njuter av att vandra omkring har, ata god mat, glo pa manniskor, lukta pa havet. Vad jag inte njuter av ar skolan.
Med inspiration fran min underbara bok (som jag snart ska hasta ivag och lasa) spenderade jag gardagen med migsjalv i stillhet och tystnad. Jag satt till och med och forsokte meditera i 20 minuter. Och det gick bra, blev forvanad over hur lite mina tankar kom och storde nar jag skulle forsoka vara tyst.
Sedan sa at jag middag klockan sju. En middag som jag forsokte ata sa langsamt som mojligt for att verkligen kanna pa maten. Har alltid frossat i mig mat, atit upp en maltid pa fem minuter men ska nu forsoka att trana pa att ata langsamt. Ata langsamt och kanna efter hur maten kanns i munnen, i kroppen och i sinnet. Jag vill hinna smaka pa maten, kanna pa maten innan maltiden ar slut.
Detta ska pa fler satt en ett vara borjan pa nagot nytt.
Jag tror jag vill aka till indien och bo pa ett ashram.


Kommentarer:
#1: Nea

Hej :)

Du skriver så fint, kan riktigt känna stillheten när du mediterar. Saknar dig!!!!

2009-10-07 @ 15:55:54
#2: Love

klart det inte är negativ kritik! Du ska ju inte skriva vad du tror att folk vill läsa din fis, du ska ju skriva det du vill skriva såklart!

2009-10-09 @ 14:25:05
#3: Martina

Meh, vi läser ju i smyg, det är därför vi inte vågar kommentera :) Men nu är det ju OK så nu ska jag peppra dig med kommentarer!



"Eat Pray Love" lockar lite nu. Får jag låna den av dig sen? Vill även tipsa om "Djävulen och Gud", "Egalias Döttrar", Och typ allt av GG Kay och Robin Hobb :)

2009-10-12 @ 15:11:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: