andrasidantack

2009-10-20
12:02:49

dag 58
jag fick lite stryk av syster for gardagens inlagg.
vet mycket val att jag ar en riktig dramaqueen och ibland kanske man behover nagon som orfilar en och skriker; snap out of it!
borjade prata med brodern igar i ett panikartat tillstand och berattade att klockan bara var ett men att jag redan spenderat en halvtimma inlast pa toan storgratandes. peter vann racet med att saga att han fatt redan pa att hans ex som dumpade honom for ca 7 manader sedan precis hade forlovat sig. oh, life is just wonderful!

jag funderade lite igar. eller ah, funderade mycket. jag undrade lite hur det kommer sig att det ar sa svart att vara en god van mot sigsjalv. jag vet att jag ar en jattebra van (aven om jag bara har en). jag ar snall, rolig, omtanksam, arlig och framforallt valdigt lojal. och jag ar bra pa att peppa manniskor och fa dem att ma battre.
men trots allt detta sa ar det omojligt for mig att vanda dessa bra egenskaper som jag delar med vanner till migsjalv. det blir pa nagot satt omojligt for mig att saga de styrkande, trostande och valbehovliga orden till migsjalv.
varfor ar det sa svart att saga till sigsjalv att man visst fortjanar att ma bra? och sa svart att halla om sigsjalv och torka sina egna tarar? varfor tar det emot sa att ge sigsjalv beskydd?
varfor har man fatt for sig att allt det ska komma utifran? eller varfor har jag fatt for mig det?
det ar den tjugonde idag. jag forsoker att fortranga att det ar var manadsdag. att det skulle ha vart 39 manader idag. forsoker att tvinga migsjalv och vara god mot migsjalv och vanligt men bestamt saga NEJ. STOP. don't even go there. tank inte sa for da vet du vart du hamnar, pa golvet i en blot hog.
det ar svart att vara smart och svart att vara snall mot sigsjalv.
forsoker.
forsoker.
forsker verkligen!
idag ska jag ga och kopa en ny bok. martina tipsade om watermelon av marian keys, den ar en het kandidat. har redan last ut fyra bocker har och bokmalen i mig bara ateraterater, blir aldrig matt. dyrt och tungt kommer det bli nar jag aker hem. igar gjorde jag makaronipudding! den blev god! och jag blev irriterad pa kaoru vilket inte hander ofta men har borjat handa oftare. pa att hon lite ar som ett barn pa manga satt. som nar vi pratar politik. eller nar jag berattade om att jag hade haft en dalig dag och att jag gratit massor och hon undrar om nagon retat mig eller sagt nagot elakt. som om att vi ar fem ar!
asch, onodigt att lagga energi pa. det ar en fin dag idag. jag ska ga och kopa en bok, en panino och satta mig utomhus och lasa snart. ikvall ska jag pa ett pilatespass och gymma lite.
kommer bli grymt!
idag ska jag ova pa att vara snall mot migsjalv.

hejhej!

Kommentarer:
#1: hanna

jag det ar inte latt att vara snall mot sig sjalv alltid. Jag tror det flesta ar bra pa att ta hand om andra men inte att man ar vard det sjalv. Sa kop du en bok och en panini, ga pa pilates...pamper yourself. Du ar vard det.

puss

2009-10-20 @ 12:24:58
#2: Martina

Jag är bra på att kramas också, men om det är lite "snap out of it" du behöver mest står jag till tjänst. :D



Kan bara hålla med Hanna - pamper yourself! Något jag ofta tänker på är dessutom att man måste ta hand om sig själv för att kunna finnas tillhands för andra. DU är viktigast i DITT liv. Det betyder inte att man ska skita i andra och bara klampa på, utan att man måste ta hand om sig själv för må bra. Och att man framförallt FÖRTJÄNAR att ta hand om sig själv.



Lyssna mer på dina gröna tanter! ;)

2009-10-21 @ 11:31:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: