andrasidantack

2010-01-04
20:21:56

be the change you wish to see in the world
jag vet inte riktigt vad som hänt men jag antar att jag hamnat i någon sorts tidkapsel för här sitter jag med ögon och kropp helt lugn. hände något i mig när klockorna slog över och 2009 blev 2010?
eventuellt.
för nu sitter jag här, nästan helt klar med min fjärde dag i rad då jag var lugn. glad. ångestfri.
fyra dagar i rad utan ångest och tårar.
det har inte hänt på länge.
har inte hänt sedan den tionde juni 2009.

jag tänker på detdär avsnittet av My so-called life när angela plötsligt vaknar en morgon och kameran filmar henne i sängen när hon slår upp ögonen. i bakgrunden hörs angelas röst:
and then one morning, he was gone.
och hon ställer sig upp och skriker av glädje och hoppar i sängen. världens bästa känsla.
inte riktigt så känner jag just nu. men nästan. nästan.

och igår skypade jag med hanna och hon frågade hur jag mådde, sa att jag lät annourlunda och jag berättade. berättade att det konstigaste hade hänt, att jag hade vaknat år 2010 och vart enormt trött men lätt. inte ångesttyngd och nära att dö som annars. och hanna grät genom skypen och jag log.
kan inte låta bli att le.

this is the year.
jag kommer falla igen, jag kommer falla över love flera gånger om igen innan det blir riktigt bra. kanske imorgon eller dagen efter det. kommer gör det iallafall garanterat men jag vet nu,
jag vet att jag kan andas.
jag visste det innan också, jag visste alltid att det skulle gå över men kanske var problemet att jag inte lät det gå över. jag har älskat love så mycket och så länge, jag har gett honom mitt allt och jag ville inte att det skulle vara slut. jag ville inte erkänna ett liv utan honom även om det livet kanske hade vart bra.
kanske har jag tillslut gett migsjälv en chans.
kanske har jag tillslut sagt ja.

Kommentarer:
#1: Martina

Iiiiiiih!!! Åh vad glad jag blir för din skull!! Hurra! Det är så underbart när det händer, när hjärtat plötsligt får plats för annat! Kom nu ihåg känslan, för precis som du säger så kommer du troligtvis trilla dit igen - men då kan man liksom plocka fram vetskapen om att en dag vaknar man med ett lugn igen.



Massor av kramar på dig!

2010-01-05 @ 08:12:29
#2: Joanna

Glad för din skull Caroline!

God fortsättning och hoppas den här bra känslan håller i sig! kram

2010-01-07 @ 21:48:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: