andrasidantack

2010-03-04
22:31:41

BFF?
idag är jag nöjd med migsjälv för att jag gick upp sju för att tvätta och för att jag sedan gick på 45minuters spinning.
jag är inte lika nöjd med migsjälv för att jag har frossat i det mesta som finns hemma.
när jag har ett eget hem ska det inte finnas godislådor och inga kakburkar. socker och att småäta är verkligen my drug of choice och ibland känns det som om att det bara är ett tvångsmässigt tuggande för att proppa igen det stora hålet som gapar inom mig.

jag hittade gamla saker på datorn. brev jag skrivit till love. noveller som love skrivit i skolan som han ville att jag skulle läsa och tycka till om. de är fina, han är duktig. jag kunde ändå inte läsa dem. och inte heller ta bort dem. har han inga kopior på sin dator vill jag inte kasta dem.
jag gjorde en kopp té imorse. kanelté. jag hällde ut hela koppen så fort jag kände lukten av det. love. det luktar love. det luktar love lägenhet, tvärslätt och många alldeles för fina stunder.
det är mycket jag inte kan göra nu. mycket jag inte kan känna lukten av, mycket jag inte kan äta, musik jag inte kan lyssna på, ord jag inte vågar säga, tankar jag inte våga tänka.
kudde jag inte kan sova på.

jag vet inte om jag är kär längre och det gör mig livrädd. jag har hållit fast i det så hårt så länge och sedan det tog slut har mitt grepp bara blivit hårdare och mer desperat. det har vart det enda fasta, det enda som vart absolut. slutdestinationen. målet. dit jag skulle komma tillbaka när jag ridit ut stormen.
och nu vet jag inte.
jag skulle fortfarande ta tillbaka love på en sekund. utan att tveka. jag älskar honom mer än luften.
men jag vet inte om jag är kär längre.
jag vet att jag längtar efter honom varje minut. jag vill ringa honom varje dag och berätta om allt. om roliga saker, om jobbiga saker. jag vill ringa love och prata om att jag är ensam och att saker börjar bli jobbigt igen men att det inte handlar om honom. jag vill ringa och få prata ut med någon som känner mig utan och innan. jag vill ringa till honom och prata om mamma.
jag längtar efter min bästa vän.
jag längtar efter att prata med min bästa vän som känner mig bättre än någon annan och som älskar mig ändå.
jag vill ringa och fråga om han inte längtar efter mig, om jag inte är hans bästa vän längre.
jag vill ringa och fråga om han fortfarande menar det han sa,
om han fortfarande skulle vänta på mig, vänta på att jag är redo.

jag längtar efter min bästa vän.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: