andrasidantack

2012-08-25
15:38:07

inför
min tre-dygns-vila från konstanta körlektioner har ett dygn och imorgon åker jag tillbaka till åmål för halka, mer körlektioner, teoriprov och uppkörning. vet inte riktigt om det finns ord för hur pressad, panikslagen och nervös jag är inför uppkörningen. Teorin å andra sidan känns helt okej, en felmarginal på 20% är ändå helt okej och något jag inte är ovan vid efter en termin med medicin där felmarginalen endast var 10%.
 
sedan jag kom hem har jag mest suttit vid datorn och försökt fixa allt inför Prag med boende och CSN, förhoppningsvis kommer jag bo i ett rum som jag delar med en till person i ett dorm som ligger här: http://maps.google.se/maps?q=Vor%C5%A1ilsk%C3%A1%201%2C%20116%2043%20Prague%201&rlz=1C1SKPC_enSE339SE395&sugexp=chrome,mod%3D9&um=1&hl=en&biw=1280&bih=933&ie=UTF-8&sa=N&tab=il klicka på länken och gå ner på streetview, så himla vackert!
satt och tänkte lite på hur jag skulle träna under min tid i Prag och kom på att jag alltid velat testa bikram yoga. googlade lite och hittade Bikram Yoga Prague, en studio som ligger 300 meter från stället där jag förhoppningsvis kommer bo, WIN! känns som om att det är renande för både kropp och själ att svettas rejält lite då och då och att ta 90 minuterspass i 40 gradig värme känns som en grym utmaning, speciellt för mig som inte ens gillar värme något direkt.
har lite svårt för att fatta att jag åker till tjeckien om 16 dagar och att jag kommer till Prag om en månad. när vi kommer till Prag ska vi hänga där i fem dagar allihopa men sedan åker familjen hem och jag stannar kvar, helt sjukt! Förra gången när jag flyttade utomlands flög jag iväg själv, vet inte riktigt vad som är svårast.. spännande är det iallafall!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: