andrasidantack

2012-07-06
16:51:09

4th of july
I onsdags var det USAs independence day så Hanna och Josh var lediga från jobbet och vi bestämde oss för att göra en roadtrip.
Med väckarklockan på halv åtta, mat nedpackad och kroppen heltäckt med solskydd tog vi bilen för att åka från en stat, genom en annan och hamna i en tredje och Warren dunes. Otrolig värme, konstant sol, sanddyner att bestiga och en sjö stor som havet att bada i, helt fantastiskt!
Efter sex timmar av näst intill konstant badande (för att värmen var helt sjuk) åkte vi till New buffalo för mat och josh fick äntligen köpa glass av smaken blue moon som tydligen bara finns i michigan. Vi åkte hem och upptäckte att solen tagit hårdare på huden än vad vi till en början trott.
Sedan kom kvällen, den vackra, helt fantastiska kvällen som kan ha haft en av de vackraste utsikterna jag sett i hela mitt liv. Efter att ha klättrat upp på en stege vilket fick mig att tro att jag skulle dö kom vi upp på hustaket och jag lovar er att mitt hjärta stannade för väl där uppe hade vi utsikt över chicagos skyline, en helt enorm och gul fullmåne och en 360 vy med konstanta fyrverkerier.
Uppe på taket satt vi i vad som kändes som en evighet och när jag väl skulle gå ner för stegen igen var mitt tillstånd tämligen påverkat och stegen kändes, om möjligt, ännu läskigare. När jag kom ner därifrån var jag helt chockad över att jag levde och kunde inte riktigt släppa utsikten.
Förövrigt så gör jag inte så mycket här, läser kurslitteratur, går på bio, lyssnar på joshs spelningar och träffar nytt folk. På måndag är det gratiskonsert nere i millenium park med james vincent mcmorrow som jag ser fram emot så mycket, så mycket!
hurra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: