andrasidantack

2012-11-26
19:23:00

Höstlistan
1. Känner du dig spirande lycklig och glad nu när hösten är här?
Ja! Älskar höst så himlans mycket! Nu väntar jag dock bara på att det ska bli kallare, kan inte fatta att det fortfarande är typ 8 grader här, märker så tydligt hur norrlandsskadad jag har blivit, vill ha kyla, frost, snö, vantar och mössor!
 
2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Strumpbyxor. Fast det är alltid mitt mest använda plagg..

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?
För ett år sedan bodde jag i Sollefteå och saker var lite struligt. jag gick i sömnen varje natt, pluggade valövervakning och demokratisering och pendlade mellan extremt lycklig och totalt utmattad.
 
4. Vad gör du om dagarna egentligen?
Jag undrar egentligen det samma men överlag kan jag säga att mina dagar cirkulerar kring sova, skola, dator och dansa. Skola borde kanske vara inom perentes för även om det är på heltid är jag rent fysiskt i skolan två dagar i veckan och inte mycket mer mentalt..

5. Vad ska du ha för frisyr?
Jag vet verkligen inte! Just nu är mitt hår ganska långt men det är egentligen mest för att jag är lat, hjälp!
6. Vad lyssnar du på för musik?
Exakt denna stund lyssnar jag på The Honey Trees men annars lyssnar jag mycket på Bon Iver, etta james, elliot smith, citizens och massa random indie som jag snubblar över på youtube

7. Vad läser du?
Fifty shades darker, bloggar, artiklar för skolan och allt jag kommer åt om Israel och Palestina. Har så himla svårt att komma igenom Fifty shades, fattar inte hur långsamt jag kan läsa och hur seg jag tycker den är just nu. Must. Power. Through.

 

8. Vad var bäst med sommaren?
Så himla mycket! Alla timmar jag låg på soffan och svettades, spelningar i millenium park och på olika festivaler runt om i stan med Hoyle brothers och the lawrence peters outfit, lollapalooza, att få lära mig nya saker på Taxim, känna mig snygg och bli raggad på, bo i en storstad, umgås med min syster och Josh. Och kanske att det vackraste på hela sommaren var 4th of july när vi stod på taket till Hannas hus och hade perfekt utsikt över Chicagos skyline och en näst-intill full måne och tusentusen fyrverkerier åt alla håll. Kunde inte sluta glo, kunde inte sluta tänka att det var fantastiskt och att jag aldrig kommer se något vackrare i hela mitt liv.

9. Vad var sämst med sommaren?
Att det var så varmt så att jag inte kunde bli brun och att jag egentligen inte gjorde speciellt mycket av det jag tänkt, gå på date till exempel!

10. Senast köpta plagg?
en peplumtopp med pärlad peterpan-krage. har ingen aning om hur jag ska tvätta den men känner mig så himlans fin så att det inte ens gör något

11. Ditt bästa skönhetstips inför hösten?
Gud jag har ingen aning... handkräm kanske? Trots att Prag fortfarande är varmt så kan jag redan se på mina fingrar hur luften har blivit annorlunda här nu och jag börjar torka ut och skrynkla ihop så varje natt efter att jag borstat tänderna och tvättat ansiktet kletar jag hårolja i mina hårtoppar och dränker mina händer i handkräm. Har egentligen ingen aning om huruvida det hjälper.

12. Hur ser du på framtiden?

ungefär såhär kanske?

och såhär!

puss!

 


Kommentar:
#1: Hanna Kresa

Sicken mysig bloggen var idag. puss

2012-11-28 @ 06:08:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: