andrasidantack

2012-11-18
17:02:28

without a word
en av mina drömmar är att få arbeta med israel-palestinakonflikten och min resa hit har bara fått min beslutsamhet att växa. inte nog med att en av mina bästa vänner här är pro-israel och att bortamatchkillen var judisk israel så är en kvinna i min kör palestinier och konflikten i området trappas upp för var sekund som jag sitter här och skriver menlösa bokstäver på en blogg som ingen läser.
jag vet inte riktigt varför men jag måste måste MÅSTE dit. jag måste dit för att lära mig mer, för att jag är en egoistisk människa som vill se med mina egna ögon, för att träffa människor som lever mitt i en av de mest menlösa och intressanta konflikter, för att kunna somna om nätterna, för att kunna se framtida generationer i ögonen och säga att jag gjorde allt jag kunde.
 
är det inte det som är drivkraften bakom allt? att rakryggat kunna stå framför framtida generationer? för den stunden skulle jag offra mitt liv, för den stunden skall jag i varje situation göra allt jag kan. för att se dig i ögonen.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: