andrasidantack

2012-10-29
10:45:16

icy fingertips
de flesta som känner mig vet att jag har haft mer eller mindre problem med min sömn i något sånär hela mitt liv. det är avsaknad av djupsömn, livliga drömmar och ett ihärdigt sömngående.
nu på senaste har något nytt dock börjat komma upp som gör mig lite orolig, jag har börjat sätta mid vid datorn i sömnen. det har hänt ungefär fyra gånger so far och de flesta gånger är det som när jag går i sömnen vanligt, att jag minns det vagt. Nu vaknade jag dock imorse av att datorn var öppen och folk hade skrivit till mig, tack och lov hade jag inte svarat. konversationer som jag har med folk när jag sover är alltid sjukt konstiga.
men seriöst, vad är detta egentligen?!!
ett tecken på databeroende?! en underliggande vilja av att nattchatta?! vill jag sätta på musik?!
JAG FÖRSTÅR INTE!!! 
 
anyhow så var jag borta i helgen på en fantastisk körresa norröver här i tjeckien och vi sjöng och festade om vartannat. snön föll och vi övade på wonderful christmastime och mitt hjärta log. jag hade mitt första snöbollskrig för året, ett riktigt bra ett dessutom med en fransman, en tjeck och en slovak. När jag tillslut kom hem igår gjorde hela min kropp ont och jag sov i tio timmar. min kropp gör fortfarande ont förövrigt och jag förstår inte riktigt varför, av alla timmar sittande när vi övade? av dansen? brist på sömn? 
hursomhelst så föll snön och mitt hjärta smälte av lycka och när jag kom tillbaka till Prag var det kallare här med, och kanskekanske är det dags att börja inse att hösten är här tillslut. äntligen. hade de haft träd i staden hade jag sett löven bli gula, röda, orangea.
 
jag har sagt det tusen gånger innan men allt är så himla bra här!
puss

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: