andrasidantack

2012-10-02
18:25:08

natt 1
första natten i lägenheten gick sådär vilket såklart var väntat efter cirka 20 år med nätter fulla av att gå i sömnen, avsaknad av djupsömn och konstanta drömmar.
 
iallafall, inatt drömde jag/ gick i sömnen med insekter, ett scenario som är ganska vanligt för mig.
det som sker är följande; jag "vaknar" av att insekter kryper på mig, är påväg att landa på mig eller kryper på väggarna kring sängen. när jag vaknar och ser detta blir jag såklart skiträdd och brukar vanligtvis springa upp och tända och hålla på med täcket och leta runt lite. allt dethär sker i någon form av dimma som jag inte riktigt har kunnat definiera. det är absolut inte bara drömmar eftersom att jag springer upp och gör medvetna val (tänder lampor) men det är inte heller bara så att jag går i sömnen eftersom att jag ser saker som inte är där. jag är uppenbarligen såpass vaken att jag springer upp och tänder lampor och letar efter insekterna men inte såpass vaken att jag förstår att det inte är påriktigt. 
anyhow, alfabetiska drömlexikonet förklarar insekter såhär;
Insekter: Insekter varslar om att du kommer att få det gott ställt om de kryper på dig i drömmen. Flyr de dig ska du drabbas av en besvikelse.
 

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det, de kryper ju uppenbarligen på mig men om jag försöker få tag på dem/letar så finns de aldrig eller flyr. Drabbas av plötslig livskris, kommer jag få det gott ställt eller drabbas av besvikelse?
Och hur är det med mina andra favoritscenarion 1) fåglar istället för insekter 2) vaknar av att folk är i mitt rum?
2) brukar ofta resultera i att jag vaknar på morgonen påklädd för att jag i drömmen/sömngåendet tycker det är så awkward att jag har gäster och inte är påklädd att jag klär på mig i sömnen.
 
Drömlexikon säger förövrigt följande om gäster;
Gäster: Om du drömmer att du får många gäster och att detta besvärar dig betyder det att vännerna kommer att överge dig för en tid, och att många av dem kommer att glömma dig.
 
Jag undrar om tydningen är likadan om jag går i sömnen istället för att drömma?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: