andrasidantack

2013-08-04
22:00:50

små små svala händer
det är bestämt nu. sjunde eller åttonde september tar jag på mig min ryggsäck och sätter mig på ett plan mot Belfast. Jag ska spendera fyra månader i Nordirland och Irland på fyra olika gårdar där jag arbetar med hållbar utveckling, djurskötsel och allt annat som kommer till när en arbetar på ekologiska bondgårdar. som alla andra gånger jag flyttat till ett annat land eller hundra mil bort själv är jag livrädd. livrädd och överlycklig. det finns inget bättre. 
 
jag har spenderat en vecka i torslanda och lekt nanny åt mina syskonbarn i en vecka. har lekt och pussats och spelat tv-spel och ätit lunch och pussat små tårar och pratat allvariga saker som om det egentligen skulle vara coolast att gå ner gatan med en noshörning eller en blåval i koppel. ÄLSKAR mina syskonbarn så himla mycket. så mycket så att mitt hjärta nästan går sönder ibland och jag bara vill kramas i en timma. 
få saker på jorden känns så fint som en sval liten barnhand som sticks in i ens egna hand när vi går på gatan eller små armar som sträcks upp mot en och vill kramas eller bli buren när benen är trötta.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: