andrasidantack

2013-08-29
23:27:00

The A-team
 jag har aldrig sett så mycket hemlösa och utslagna människor som när jag bodde i Prag. Aldrig har missbruk och misär varit mig så nära inpå i städer där jag levt. Det är svårt att koppla bort och låtsas att jag inte ser. Lea som är uppvuxen i Ottowa och har bott i både Ryssland och Polen och har sett sin beskärda del ignorerade mest, vände ryggen till och tyckte de var äckliga och mindre värda. det är så himla svårt att se alla människor som lever ett så utsatt liv så nära mitt priviligerade liv. på något sätt är det enklare att hantera sorgen och det hemska i att folk svälter i afrika för jag slipper se kontrasten i det samhälle som så stolt slår sig på bröstet och hävdar sig välfungerande och rikt. någon gång skulle jag vilja hitta ett verkligt sätt att kunna erbjuda lite värme istället för det kalla ekot av mynt som slår mot asfalt. här är en fin intervju med en hemlös man från Chicago som pratar om livet:
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: