andrasidantack

2013-06-27
20:32:00

berry
jag kunde inte vara en mindre betygskåt människa, betyg definierar inte mig som person eller huruvida jag har lärt mig något av en kurs. huruvida jag är nöjd eller ej är dock viktigare. huruvida jag känner mig korkad eller ej betyder mer. ett bra betyg i en kurs där jag ständigt gått runt och känt mig korkad betyder inte att jag förstår kursen bättre på samma sätt som ett sämre betyg i en kurs där jag lärt mig massor och fått känna att jag förstår inte tar bort det jag lärt mig.
idag fick jag ett VG på min c-uppsats. det gör inte uppsatsen bättre eller sämre än om jag hade fått ett G eller ett U. uppsatsen är densamma som jag skrev och lämnade in för en månad sedan på dagen bara det att några som är välutbildade har bedömt att den faller inom VG-facket. idag fick jag ett VG på min uppsats som jag arbetat så hårt med och det gör mig glad. dock inte gladare än skålen med färska jordgubbar som jag har i mitt knä, skålen med jordgubbar som känns litelite viktigare och verkligare just varje dag.

Kommentar:
#1: kumba

så himla sant. jag fick G.

var lite arg ett tag men sen tänkte jag på hur mycket jag faktiskt lärt mig och hur awesome jag kände mig efter opponeringen!

2013-06-28 @ 14:26:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: