andrasidantack

2013-05-25
03:50:09

sol
klockan är tio i fyra på morgonen och jag sitter på skolan och ser solen gå upp. inatt var solen nere i knappt 45 minuter innan det började ljusna igen.
norrland är så fantastiskt vackert.
jag borde sitta här och ha ångest just nu för snart är det en ny dag och två dagar kvar tills jag ska lämna in min färdiga uppsats och jag har fortfarande 9 sidor att skriva. men jag har inte ångest.
jag har ingen ångest för jag har en varm sol rakt framför mig som kastar mjuka skuggor av rosa och orange på hustak och skolväggar.
jag har ingen ångest för solen skiner och den kommer fortsätta skina vare sig jag skriver klart dethär eller inte.
vissa saker är större.
som det där blåbärsriset som jag hittade i skogen i onsdags som gick ända upp till höften eller fågelungarna jag hörde kvittra högt upp i en gran när jag gick hem lite efter midnatt igår natt. och den varma solen och den fina fullmånen som sken domdära korta 45 mörka minutrarna för bara några stunder sedan.
vissa saker är större och viktigare än mig och min uppsats, världen utanför.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: