andrasidantack

2013-05-22
11:38:00

soundtrack of our lives
varje period i mitt liv har ett soundtrack, en låt eller en skiva som spelas om och om igen och låtar som rullar i mitt huvud när jag är ledsen, arg eller lycklig för att jag tänker att det skulle passa in om mitt liv var en film. 
Under en vår på högstadiet smet jag iväg varje rast och la mig i ett träd i solen och lyssnade på soundtracket till Almost Famous och fantiserade om min begravning.
Sommaren i Chicago lyssnade jag på Time of my life varenda gång jag låste lägenheten och gick ut och Here Comes the Sun och Oh Yoko! varje gång jag cyklade.
I Prag lyssnade jag på Etta James' skiva At Last! varje gång jag åkte spårvagn genom staden och Taylor Swifts skiva Red varje gång jag skrev hemtenta (fråga mig inte varför Taylor Swift..).
I Umeå när jag skriver C-uppsats har jag inte varit lika konsekvent, dock rullar ungefär samma musik hela tiden. En blandning mellan Sara Bareilles, Ingrid Michaelson, The Greatful Dead, Jefferson Airplane, The Byrds och The Paper Kites. Hippie möter indie möter singer-songwriter, helt enkelt jag denna gången, känns bra!
13 sidor på uppsatsen, 17 to go!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: