andrasidantack

2009-12-01
15:28:48

dag 100
dag 100 har hittills inte riktigt vart dendar toppendagen som jag hoppades. satte mig vid facebook innan skolan, love borjade prata med mig och som vanligt sa sparade det ut. jag grat som vanligt vid datorn. tillslut blev det for mycket och jag late in mig pa skolans toa. love ringde och vi pratade ett tag. han ar lycklig nu, jag fragade och han sa ja.
jag brot ihop annu mer efterat. det ar svart att forklara den enorma sorgen och ilskan som jag kanner infor allt detta. hur enormt arg jag ar pa love for att han gor sahar mot oss och mot mig.
och det ar sa hemskt men jag vill inte att han ska vara lycklig.
han ar den jag alskar mest i hela varlden och saklart vill jag honom allt gott i varlden men jag vill att han ska vara lycklig med mig, inte utan. jag vill inte att han ska ha ett liv utan mig och kanna att det ar bra och gor honom lycklig. hur kan ett liv for honom vara bra utan mig? hur kan han kanna sig hel utan mig nar jag vart sa viktig for honom sa lange? hur kunde det bara vara sa enkelt for honom att lamna, glomma, ga vidare fran?
det gor mig sa javla forbannad att allt ar sa enkelt for honom och att hans liv ar sa bra nu nar mitt ar sahar. nar mitt liv (det livet som du sa att du ville dela med mig) bara ar i spillror. sa javla arg och ledsen sa alla ord bara ter sig fjuttiga.

jag ska ta systers ord och forsoka leva efter dem men det ar svart nar jag inte vill slappa taget, vill inte ge upp love. skitskitskit.



jag, evelina och johan sag precis julkalender. vet inte riktigt vad jag ska saga. den har nog potential men uppskattar verkligen inte att julkalenderstrenden just nu ar sa otroligt ojulig. har de inte fattat att de viktigaste sakerna for en julkalender ar mys, ett mysterium och en rejal overdos av julkansla? det funkar ju liksom inte sa jattebra med superhjaltetema da. tror dock att den har potential, ska fortsatta titta med svenskarna har. langtan efter julkansla ar enorm. igar var det 18 grader har, vad ar det egentligen?! den 30de november!
inatt var det massa regn och massa aska, lag vaken i sangen ett bra tag runt tva och lyssnade.
annie sag bilder pa mig fran loves bilddagbok och sa att jag sag annorlunda ut, jag sa till henne att jag var lycklig da.
idag fick jag brev fran familjen Kresa-Ahlin innehallande tva sma vackra teckningar fran varldens basta barn. Sma, fina gavor som kom pa helt ratt dag. Ska hem och satta upp och njuta av konsten. Pa lordag annordnar vi svenskar fest i annie och evelinas lagenhet och det ska bli kul. Det ar min sista helg. jag maste borja provpacka och planera for allt jag vill hinna ha gjort, sett och kopt innan jag aker. har ocksa smatt borjat titta over vilka klader jag ska kasta och inte ta med hem och vilka grejer jag ska forsoka ta slut pa. har typ ett kilo olika sorters linser som jag maste forsoka ata upp ocksa, lagom kul. fast gott!
ikvall blir det pilates och imorgon ska vi ata stor middag pa trattorian for att fira 100dagarsdagen och for att fira att vi snart far aka vidare. kommer bli riktigt gott. hurra!
idag ar det elva dagar kvar till jag aker hem och 13 dagar kvar till vi aker till chicago. jag langtar enormt till bada saker. just nu kanske mest till luciafika hos syster med familjen. hurrahurrahurra.
jag alskar er.
puss

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: