andrasidantack

2009-12-04
15:27:38

dag 103

dagen som inleder Salernovistelsens sista helg är nu kommen. måste vara helt ärlig och säga att många gånger trodde jag aldrig att jag skulle överleva till denhär dagen. men nu är den här, min sista helg! och det känns konstigt att säga att det nästan känns lite sorgligt. kan inte riktigt förstå att jag snart ska lämna italien och salerno. Åh, detta land som jag har en sådan enorm hatkärlek till! Detta land där människorna är precis som språket: Det finns regler men de följs inte.

Sitter här med evelina och johan och likt riktiga datanördar sitter vi vid varsinn dator, jag vid annies som för tillfället är hemma och äter lunch. Passar på att youtuba som en galning på julmusik och just nu fylls mina öron av Peter Jöback och hans version an Ave Maria, halleluja vad bra! Det får mig att längta hem och att längta efter jul och det får mig att längta efter min mamma. Det gör mig ledsen att jag missat typ halva julen genom att vara här. Missat alla julbak och allt julskivelyssnande som inleds i november. Och vad gjorde jag i november? Satt i linne och solade på smultronstället vid havet! Helt sjukt!

Idag öser regnet ner och jag har som tur var en finfin regnkappa här som min mamma skickade mig! Fick brev från linnéa idag också vilket var uuunderbart. Måste avsluta alla mina brevväxlingar nu, eller iallafall säga till brevvänner att börja skicka till sverige istället. Och har skickat jobbansökan om en tjänst som pers.ass i alingsås, bra gjort Caroline! Kan inte låta bli att känna mig lycklig med Juligen av Just D i lurarna och mamma på chatten och evelina brevid mig som chattar exalterat på italienska! just nu känner jag att livet suger så jävla mycket så jag får ta till vara på dessa små ögonblick när lite ljus skiner igenom!

nu ska jag nog involvera mig lite mer i evelinas chatt här, är mycket gulligt med en storfnittrande evelina här brevid. vi ses snart där hemma, längtar massor!

och love, jag är sjukt avundsjuk på att du ska till köpenhamn och väntar mig en mycket detaljerad rapport och massa bilder!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: