andrasidantack

2009-07-25
03:33:58

dag fyrtiofyra
jag undrar hur jag egentligen hamnade här.
hörde något på en film som lät såhär;
Det gäller att hålla koll på avståndet. Avståndet mellan det liv man man drömmer om och det livet man har.
På ett sätt så hade jag verkligen det livet jag har drömt om.
Jag hade mitt drömliv i ungefär tre år.
jag hade kärlek.

jag undrar hur jag hamnade här.
hur jag blev lämnad.
jag känner mig så trött på alla människor som gör såhär och jag trodde aldrig att du skulle vara en av dem.
jag trodde aldrig att du skulle göra såhär mot mig.
jag trodde aldrig att du skulle bli en utav de människor som intalar mig att de älskar mig. en utav de människor som lurar mig. en utav de människor som lämnar mig när jag äntligen blivit trygg.

jag är så trött på detta. på att marken rycks undan mina fötter. så trött på folk som ljuger. så trött på att jag litar på folk.
trött på att komma hem till en fullknarkad människa trots att den lovade att aldrig göra om det, trött på vänner som aldrig ringer trots att de säger att de saknar er, trött på kärlek som någon lurade i mig.

jag är så otroligt trött på alla svek.
jag är så otroligt trött på att hoppas och älska och tro på människor när jag egentligen vet att det aldrig funkar.
jag är så jävla skittrött på att tro att folk och att du älskade mig trots att jag vet att inte en
jävel i denna värld kan älska mig. trots att jag vet att jag är värdelös och att ingen vill stanna så trot jag det ändå.
jag går på det gång på gång.
det var väl självklart att du inte skulle stanna.
självklart att du inte skulle tycka att det vart värt att arbeta för.
självklart att jag inte var värd att kämpa för.

jag är bara samma gamla skit som förr.
skit som ingen älskar och skit som ingen vill stanna hos.
inte ens du, inte ens du som jag trodde var på riktigt.

skit som ingen älskar och skit som ingen vill stanna hos.
skit som inte är värd att kämpa för.
jag.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: