andrasidantack

2009-07-11
08:10:38

dag trettio: ännu senare
jag saknar dig. längtar efter dig dag som natt.
det suger i min kropp efter dig, efter din hud, din lukt, dina händer men framförallt din ord.
förstår inte hur jag ska kunna klippa av banden till dig som sedan över tre år tillbaka varit så tighta och nära.
förstår inte hur jag ska kunna sluta tänka på dig när du är den viktigaste i mitt liv.
jag förstår inte hur det kan vara så lätt för dig.
varför saknar inte du mig?
varför längtar inte du efter mig?
varför vill du inte ringa, maila, ses eller ens smsa?
hur kan du bara klippa banden så?
betydde jag verkligen inte mer?

Hennes hud minns dina händer
ett minne fyllt av välbehag
det har hon sagt mig i sömnen om natten
men hon nekar bestämt nästa dag
hennes nekan är intelligent och verbal
men då hon talar i sömnen är hon långt ifrån sval
hon sa
passion av det slaget är en nåd som drabbar få
det är en nåd att få sån kärlek och ett brott att låta den gå
det är en nåd att få sån kärlek och ett brott att låta den gå
det är en nåd att få sån kärlek och ett brott att låta den gå

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: