andrasidantack

2009-07-17
22:24:13

dag trettiosju; lite senare
vad jag hade väntat mig?
ja, jag hade väl väntat mig att du menade vad du sa.
jag hade väntat mig att när du sa livet ut så menade du livet ut påriktigt.
inte bara så som man säger när man är fjorton.
jag hade väntat mig att när du sa att du älskade mig så talade du sanning.
inte att du bara älskade mig tills pirret tar slut,.
jag hade väntat mig att du älskade mig så som jag älskade dig.
jag trodde att du förstod hur kärlek funkar.
att det inte bara handlar om pirr och fjärilar utan om två personer som möts och som får varandra att bli kompletta och som får varandra att bli sitt bästa.
jag trodde att din kärlek till mig var så otroligt mycket större.

jag känner mig så jävla lurad.
jag känner mig så arg över hur du lyckats ljugaljugaljuga mig rakt upp i ansiktet i tre år och att jag trott på dig och att jag älskat dig och gett dig allt av mig. att jag gett dig hela mig.
att jag gett dig min framtid. att jag velat dela hela mitt liv med mig.
känner mig så arg över att jag ännu en gång bara så förtvivlat VILL tro att folk älskar mig och ska stanna hos mig att jag bara blir helt jävla BLIND, att jag ser det jag vill se.
att jag bara så förtvivlat försöker överleva men ändå bara blir trampad på när jag tror att jag är trygg.
jag trodde jag var trygg med dig.
jag trodde du skulle hålla mig säker.
att du skulle älska mig.
att jag skulle kunna söka skydd hos dig från världen.
jag trodde du skulle förstå att det är påriktigt för mig.
jag trodde du skulle stanna.
jag trodde att du såg mig.
jag trodde att du älskade mig.
jag trodde att du aldrig skulle ljuga.
jag trodde att du menade vad du sa.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: