andrasidantack

2009-07-13
06:04:06

dag trettiotvå; lite senare
försöker blicka framåt.
försöker glömma bort.
känner mig så jäkla dum, så fånig som trodde (som visste) att vi var starkare.
visste ju att vi var så jävla mycket mer än bara kära.
att vi är som pussel, att jag blev hel när jag träffade dig. att jag aldrig är så stark, så rolig, så bra, så vacker som när jag är med dig. att du fick mig att blomstra. att du fick mig att vara modig.
trodde vi var så mycket mer, att vårt förhållande vilade på en starkare grund.
att vi gjorde varandra starka.
att vi gjorde varandra lyckliga.
att vi kunde sitta i timmar och bara prata.
att vi alltid ville ha den andre nära.
att våra personer så uppenbart klickade.
allt det och dessutom kära.
inte kära som det viktigaste.
inte kära som faktorn man inte går vidare utan.
kär är ett tillstånd som måste underhållas, som handlar lika mycket om känsla som om vilja.
ett val.
jag gjorde det valet varje dag jag vaknade med dig.
varje morgon jag kände din varma hud brevid dig.
varje morgon vi gick upp och började prata.
varje morgon gjorde jag valet att jag ville leva mitt liv med dig.

jag trodde vi var så mycket starkare.
jag trodde du var så mycket starkare.
framförallt trodde jag att din kärlek till mig var starkare.
starkare på alla sätt och vis.

jag trodde du sa att vi alltid skulle vara vänner.
det var ju du som alltid pratade om att vara vänner när vi inte var tillsammans och nu sitter jag här själv.
själv utan vare sig bästa vän eller pojkvän.
är så arg på dig.
så arg för att du bara ger upp oss.
jag trodde verkligen att du var starkare.
jag trodde att du var starkare och att din kärlek till mig var starkare.
jag trodde jag betydde mer än såhär.
mer än hur du behandlar mig nu.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: