andrasidantack

2009-06-17
23:18:27

dag sju: lite senare

Låtar jag inte kan sluta lyssna på just nu: 

  • Go now med Bessie Banks.
    den passar fint in på mig just nu och trots att det är en jobbig låt är den soulig och snygg och ger mig styrka.
  • I heard it through the grapevine med Marvin Gaye.
    just denna låt känns ganska pinsamt nu när jag såg att det var Marvin Gaye men både denna och Bessie Banks är med på en så jäkla bra soulskiva så jag kan inte låta bli! 
  • Goodnight and go med Imogen Heap.
    också en sjukt klockren låt som bara fastnar i mitt huvud (why'd you have to be so cute? it's impossible to ignore you)

om en halvtimma för en vecka sedan kommer love hem till mig och gör slut. kan inte se om jag går framåt och bakåt, vill träffa honom och bara fortsätta älska men försöker desperat hjärntvätta migsjälv med diverse mantran.
Exempel på detta kan vara:

a) detta är bara din säng, det finns ingen loves sida och ingen carolines sida. ALLT ÄR DITT! (ang. sängen)
b) åh vad roligt det är att vara singel på sommaren! (vilket ljug!)
c) vad söt du är idag caroline, du kommer absolut inte sluta upp som en gammal nucka! (också ljug)
d) åh vad praktiskt att jag har tappat matlusten nu inför badsäsongen!


livet leker faktiskt inte alls här borta hörrni!
längtar dock otroligt mycket efter en datafri vecka uppe på rossö där jag slipper bita mig i fingrarna dagligen för att inte börja prata med love jämt. ska bli skönt att slippa se världen där allt är förknippat med love och komma upp till min värld där bara litelite love har gnuggats av. orkar inte vara ledsen och sorgsen mer. saknar min kropp utan gråtklumpen i halsen och ångestmonster i mage och huvud. är trött på rödsprängda ögon och tårvåta kinder.
längtar efter mig så som jag var när jag var älskad och när jag var med dig.
längtar efter mig så som jag var när jag var migsjälv.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: