andrasidantack

2009-11-02
15:57:31

dag 71
har haft en tiptophelg. men trottsam!
i fredags gick jag ut med evelina, johan och annie + syskon. kom hem och somnade runt tva.
pa lordagen gick jag till gymmet och det var sa skont sa skont. har traningsvark i armar och axlar efter roddmaskinen som jag testade forsta gangen pa detta gymmet i lordags, sa skont att verkligen blir svettig och trona mycket! tror nog att jag maste gora detta till mitt nya liv, min nya passion, mitt nya beroende. idag ar jag inne pa dag ett utav mitt endast-pa-lordagar-godis/kakor/choklad ovs. vi far se hur det gar.. eller rattare sagt; det kommer ga skitbra!
pa kvallen var jag pa fest! en riktigt bra hemmafest i en skitsnygg lagenhet med italienare som var typ de forsta alternativa och snygga manniskorna jag sett har i italien. mycket god mat, mycket dricka och sjukt mycket roka. kanske inte jag men andra. en tjej kedjerokte som en idiot. tror seriost att hon hade en joint i munnen konstant de tre timmar hon var pa festen. plus alkohol. fattar inte hur hon pallade! fick panikkla ut mig till en katt, hade tva timmar pa mig att kla ut mig. kom hem och somnade runt tre, satte klockan pa sju for att ga upp och trekka. blev minst sagt en trottsam trekking. gick cirka 13 kilometer och at nagra skedar yoghurt och en macka mellan 07.00 och 19.30. trodde jag skulle do. och javla italien som bara bestar av berg. gick bara nernerner och sedan uppuppupp for ett helt sjukt javla berg. kanske inte den idealiska dagen efter en fest och fyra timmars somn. men roligt var det!

idag har jag 40 dagar kvar. kanns helt sjukt. och 42 dagar kvar till chicago. funderar pa vad jag vill ha till jul men kan inte riktigt komma pa nagot. vill ha goda kramer och bodyscrubs fran 100% pure och skivan Proggklassiker. kan inte riktigt fatta att det ar andra november idag, att det har gatt sa fort men att det anda kanns som om att jag vart har i en evighet.
min hjarna vandrar lite dit den vill men jag anstranger mig sa mycket som mojligt for att halla den under kontroll. vissa tankar, vissa manniskor, vissa latar far bara inte tankas pa just nu. kan bara inte tankas pa just nu utan att bryta ihop. jag fokuserade pa lucia igar. pa martina, tobbe, elliot och joel. pa att minnas hur deras hem ar inrett. pa hur jag kommer sitta hemma hos dem och vad jag kommer ata. fokuserar pa att jag kommer att fa se elliot ga och pa att jag kommer kunna spela spel och prata med joel. att jag kommer traffa mamma och pappa. fokuserar pa saker som jag vet ar sakra. saker som jag vet ger mig endast gladje och varme och inga tarar och ingen angest. jag har borjat forsta vad yasmin pratade om nar hon sa att man maste fokusera pa det som ar bra aven om det bara ar nagot tontigt som ett gott te. aven om man inte har nagra vanner, inte har nagon som alskar en osvosv sa ar detta teet javligt gott och det ar jag glad for. hon beskrev det som att ha skygglappar och bara valja att se det som ar bra, hur litet det an var. tror minsann jag ska ga och kopa mig ett par skygglappar!

jag ar ledsen for att detta blev ett sadant trist inlagg, ni far forsoka overleva. i lordags laste jag ut Remember me? av sophie kinsella, den var bra! Nu har jag borjat pa en ny bok som jag inte riktigt har kommit in i an sa jag kan inte riktigt uttala mig om hurvida den ar bra eller inte. och mamma, idag kom paketet! tacktacktack! ska hem och dricka nyponsoppa och lasa bok! hurrahurra! och jattefina vantar, har pa mig dem nu! varma ar vad de ar!
har ar vadret gratt och kallt, inte roligt alls, men perfekt for nyponsoppa!
langtar efter er alla ska ni veta. ni ar mycket efterlangtade.
puss

Kommentar:
#1: Martina

Trist inlägg?!? Detta var ett av dina bästa inlägg! jag blev tokglad när jag läste det! Yasmin har helt rätt! Se det som en skattjakt, att hitta de där små guldkornen som finns överallt, hela tiden, men som ofta är så små att man missar dem om man inte spanar ordentligt.



Hur ljuset faller på ett höstgult träd, lukten av regn, någon som luktar gott på bussen, en kassörska med vackra ögon, en farbror som inte har en tand i hela munnen men ändå ler med hela ansiktet, värmen som äntligen sprider sig i kroppen när man kommit in från kylan, ett vackert ackord som ger glädjerys - allt finns där, hela tiden!



Vi har bestämt att luciamyset blir 12/12 - nu ska här laddas!! :D

2009-11-03 @ 10:33:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: