andrasidantack

2009-11-16
18:01:37

dag 85
imorse borjade jag inte skolan forsen halv tolv och jag var sa redig sa att jag gick till gymmet innan skolan, hurra for mig! Har blivit lite fusk hit och dig med lordagsgodiset men tranar ju ganska mycket sa antar att det borde vara okej anda. Dessutom ater jag sjukt mycket mindre skit nu ar innan sa jag kanner mig nojd.
sitter i skolan just nu och fryser verkligen ihjal. det ar sa konstigt har for ar det nagon gang man fryser sa ar det inomhus. har nog aldrig fryst utomhus har i italien men inomhus ar det dragigt och alltid svinkallt. inte sa jakla harligt!

idag ar det 26 dagar kvar till sverige och 28 tills chicago. ska bli otroligt roligt att komma till bade sverige och chicago. har blivit helt besatt av usa kanns det som, blir alltid sa nar jag kommer pa saker jag vill gora sa kan jag inte tanka pa nagot annat an det ett tag och sedan sa svalnar det. men jag ar faktiskt sugen pa att plugga i usa, det hade vart sa otroligt kul men jag ar verkligen bara sa otroligt forvirrad nu. fattar inget alls. och jo, pa ett satt ar det nog som martina skirver att jag vill prata med nagon for att jag ar lite for lat for att leta och halla pa sjalv men samtidigt ar det ocksa for att jag tror att om jag pratar med nagon som vet sa ar det storre chans att jag hamnar pa en skola som passar mig. sedan sa maste jag antagligen soka ett ex. antal skolor for att ens ha nagon chans att komma in nanstans. ska se till att prata lite med slakt nar jag kommer till chicago.

igar var det riktigt varmt har i salerno. satt i linne och solade och svettades i over tre timmar. idag ar ocksa varmt och tydligen ska imorgon och dagen efter det ocksa bjuda pa sol och runt tjugo grader. kan inte riktigt fatta att det ar vinter, jul och december snart! mina hander frayser verkligen ihjal!
jag langtarlangtarlangtar sa efter sverige nu, det ar helt sjukt. i lordags nar jag pratade med mamma och pappa i telefon kande jag verkligen hur trott jag ar pa att prata i telefon. vill traffa min familj och pussas och kramas och prata pariktigt, inte i telefon langre.. BLA.

jag langtar efter familjen mycket nu, som abstinens som rycker fram genom kroppen. helgen har spenderats med kanske lite for mycket tankt och love har som vanligt sprungit runt inne i hjartat, kroppen, hjarnan. det ar svart att inte alska nar allt bara ar sa jakla ratt men jag hoppas att jag anda ar pa ratt vag. pavag mot lyckligare dagar aven om det just nu kanns valdigt langt borta. maste ocksa hitta en psykolog som jag kan borja ga till nar jag kommer hem, hur man nu hittar sanadaringa... jag som trodde jag var klar med hela denhar cirkusen. jag som trodde att jag madde bra och var frisk men tydligen var det love som gjorde mig lycklig. det ar inte riktigt sant. jag vet att jag rort mig framat massor och utvecklats medans jag var tillsammans med love genom migsjalv ocksa men det ar verkligen nagon speciellt med att hinna nagon som kanns helt ratt, detdar sattet som det far dig att ha lite mer stuns i stegen och lite lattare att andas. och detdar sattet som det far dig att kanna dig lite battre sa fort du ar i dennes sallskap. jag var aldrig sa rolig, snygg, bra, intelligent och snall som nar jag var med love. han tog fram allt i mig och fick allt i mig att uppdateras. ah vad jag langtar tillbaka. blablabla.
maste sluta titta bak, maste titta framat och fortsatta cykla, fortsatta simma, fortsatta andas.

see you lovers

Kommentarer:
#1: Martina

Tänkte på en sak... det är ju en massa jox som måste fixas innan du kan söka till en skola - har du kollat igenom den listan (fanns på Studera.nu har jag för mig)? Du måste väl iofs veta vilka skolor du tänker söka till för att veta vilka förkrav som ska uppfyllas (t.ex VILKET språktest du ska göra, vilka papper de vill ha in osv.)



Det kan ju vara ett bra ställe att börja på liksom. Ett sätt att konkretisera hela grejen. En checklista är alltid bra (säger hon som inte kan leva utan sina listor ;)



Det finns en websida där man kan skapa ToDo-listor som jag just upptäckt: http://thymer.com. Prova :)

2009-11-17 @ 09:12:34
#2: Martina

Oh! En sak till! Du ska få lite post snart! :D Ska bara be mamma om din adress...

2009-11-17 @ 09:13:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: