andrasidantack

2009-10-06
14:20:26

dag 44
vet inte riktigt varfor jag sitter kvar har i skolan.
vill ju egentligen bara springa ut i solen, satta mig vid havet och lasa min bok.
Har jag berattat om min bok? har jag berattat att det antagligen ar den basta boken som jag nansin last? iallfall utan tvekan top tio! Har kommer bra bocker som slass pa min top-tio-lista;

  • eat pray love (den jag laser nu)
  • a million little pieces
  • fittstim (saklart, dig skulle jag aldrig utelamna!)
  • harry potter (hela serien far raknas som en)
  • en varldsomsegling under havet
ok.. det blev kanske inte sa manga bocker for att ens skapa en top-tio-lista har och nu men jag lovar, jag har fler!
boken ar iallafall helt amazing och jag blir sa avundsjuk pa hela hennes resa och jag kanner igen mig sa i henne och mycket utav det hon skriver om och vill uppleva. Hon ar en sokare och det ar jag med.
Manga ganger sitter jag och laser med tarar i ogonen och klumpen i halsen for att hon far ut det i ord som jag sa lange kant och forsokt formulera. Har kommer t ex ett stycke som fick mig att borja grata mitt i min middag;

The fact is, I had become addicted to David (in my defense, he had fostered this, being something of a "man-fatale"), and now that his attention was wavering, I was suffering the easily foreseeable consequences. Addiction is the hallmark of every infatuation-based love story. It all begins when the object of your adoration bestows upon you a heady, hallucinogenic dose of something you never even dared to admit that you wanted- an emotional speedball, perhaps, of thunderous love an roiling excitement. Soon you start craving that intense attention, with the hungry obsession of any junkie. When the drug is withheld, you promptly turs sick, crazy and depleted (not to mention resentful to the dealer who encouraged this addiction in the first place but who now refuses to pony up the good stuff anymore--despite the fact that you know he has it hidden somwhere, goddamn it, because he used to give it to you for free). Next stage finds you skinny and shaking in a corner, certain only that you would sell your soul or rob your neighbours just to have that thing even one more time. Meanwhile, the object of your adoriation has now become repulsed by you. He looks at you like you're someone he's never met before, much less someone he once loved with high passion. The irony is, you can hardly blame him. I mean, check yourself out. You're a pathetic mess, unrecognizable even to your own eyes.
So that's it. You have now reached infatuation's final destination- the complete and merciless devaluation of self.

Tagen ur sitt sammanshang kanske inte denna text ser sa bra ut men det ar den. Detta ar precis sa som en annan liten Caroline kanner ganska ofta angaende en annan liten katt. Och for att ge er en bild av hur bra den ar sa, ja, jag sa att jag borjade grata mitt i middagen dvs den ar sa jakla bra sa att jag laser den nar jag ater min middag. Jag laser den pa toa, pa rasterna, efter och fore skolan. Den ar sa bra sa att jag inte vill sova och den ar sa bra sa att jag lantar efter att vakna, bara sa att jag kan borja lasa igen. Snalla manniskor, las denna boken. Och om du inte ar taggad pa boken nu nar jag forklarat min karlek for den sa las den enbart for att forsta mig och hur jag ar och kanner.. las!

For att prata om nagot annat sa ar det cirka 25 grader ute idag, sjatte oktober! Maste dock erkanna att jag ar lite avundsjuk pa er som ar hemma i hostsverige for hostsverige ar svart att sla och jag alngtar sa efter att fa ta pa mig vantar, halsduk och tjocka koftor. Jag ska ga nu. Ga och satta mig och lyssna pa havet och lasa min bok.
Vi ses imorgon!

Kommentarer:
#1: Martina

Citatet ur "Eat Pray Love" är ju klockrent. Precis så är det att vara kär och sen bli lämnad. Men man kan bli "ren" igen, det vet ju både du och jag!

2009-10-12 @ 15:13:09
#2: Martina

Kom på en bok till! Kanske inte direkt från "finlitteratur"-hyllorna, men jag vet att jag ÄLSKADE den efter hela Martingrejen... Marian Keys "Vattenmelonen".

2009-10-12 @ 15:25:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: