andrasidantack

2009-10-12
17:13:56

dag 50
systeryster fragade mig om jag var tvungen att aka anda till indien for att fa lite lugn.
det ar en helt befogad fraga och nagot jag maste tanka over men jag kan anda inte hjalpa att kanna att det verkligen drar och att verkligen vill gora det pariktigt. jag gar inte runt och lipar hela tiden men jag kommer alltid tillbaka till denna kanslan. gar alltid runt i cirklar och hamnar alltid har. eller dar. i tomheten.
och darfor kanner jag val att jag vill gora det pariktigt. become centered som man sa fint heter. hitta mitt inre lugn och min inre frid. skaffa mig en bra bas for alla de saker ar egenskaper som jag saknar.
det ar egenskaper som jag stundvis haft for att fina manniskor kommit in i mitt liv och hjalpt mig med det men nar manniskorna har forsvunnit har de tagit lugnet, friden och basen med sig och jag har kommit tillbaka till migsjalv.
till mitt vanliga, ostabila jag.
och jag ar trott pa det. trott pa att vara ostabil och tom och konstant mer eller mindre olycklig.
jag har ett fint liv runtom mig men ar i konstant uppror inuti och det har alltid vart sa, anda sedan jag var liten. alltid vart tung inuti och vill inte mer. vill inte bara omkring pa detta mer.
vill bara kanna lugn.
och darfor vill jag ga till det extrema och aka till indien, verkligen kora fullt ut och totalt. verkligen ga in i det och mig pariktigt. det ar framforallt en gava till migsjalv men ocksa en gava till min omgivning som forhoppningsvis kommer slippa se mig falla isar gang pa gang.
sadar, jag kunde motivera det och det kanns bra.
men som ni alla vet, jag ar en manniska som drommer stort men kanske inte agerar precis lika stort.. pianopiano.

idag har jag en telefondate med hannasyster och det ska bli fint. maste ga och kopa dagbok for har i italien sa bade skriver jag och laser jag som en idiot sa den ar utskriven. funderar pa att satta mig pa apollo 11 nar jag pratar med hanna och ta en kanna te och nagon bulle men borde halla mig till mitt lordagsgodis..
idag skulle vi till vesuvi men det blaser och regnar massor sa vi ska dit pa onsdag istallet, riktigt hostigt vader! kanns mysigt men jag vantar lite pa min regnjacka som mamma skickat som fortfarande inte kommit. var ar mitt paket?

har forovrigt last klart eat pray love och den var saklart helt underbar fran forsta till sista ordet. grat en skvatt inombords for att den var slut och borjade genast att lasa om den. kan inte lata bli! den ar precis lika bra denna gangen som forra!

nu har jag inget mer att skriva. ha det fint katter sma.
hej.

Kommentar:
#1: Martina

Vill du till Indien ska du givetvis till Indien! Vill du komma bort, meditera, få tid att tänka INNAN du sparat ihop till en Indienresa kanske detta är något: http://www.birgittaskloster.se/index.php?h=3&l=sv



Jag har själv velat prova på det, om du vill kan vi åka tillsammans någon gång!

2009-10-14 @ 10:20:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: