andrasidantack

2009-10-27
13:33:22

dag 65
jag ar tillbaka fran nagra helt underbara dagar i rom.
vilken stad! ak dit ak dit ak dit!
ville inte lamna rom bakom mig, ville inte komma tillbaka till salerno och framforallt skolan. skolan ar verkligen hemsk, det suger att behova saga det men det ar verkligen sa. det ar sa trakigt sa att jag haller pa att do och borja grina om vartannat. det roliga med skolan ar rasten da man kan anvanda datorn och mojligheten att fa mottaga ett brev av sasha i receptionen, allt annat ar mer eller mindre dodstrakigt.
jag kanner mig ganska kanslig idag, kan tanka mig att det ar for att jag ar kanslig. men ocksa for att jag ar trott efter rom och trott pa att ga till skolan nar det ar sa trakigt och nar jag har en larare som sager till mig att jag suger. senaste det hande laste jag spanska och slutade direkt i ren protest. det funkar inte riktigt sa har. hoppar jag av skolan blir jag av med lagenheten och lagenheten vill jag ha kvar.
det ar soligt och fint och jag ska ga ut och fortsatta lasa boken som jag tjuvlaste pa lektionen idag; a thousand splendid suns av khaled hossein, den ar hemsk men underbar, read it!
och ikvall ar det kaorus sista natt i lagenheten innan hon flyttar till napoli. jag ska laga potatisgratäng och nagot till, kanske linsbiffar eller annat gott. dessutom ska jag baka en tarta. ska bli riktigt roligt! vad jag inte ska gora ikvall ar att ga pa mitt pilatespass. lite latmask over mig men jag orkar verkligen inte och dessutom ska jag hosta en festmaltid ikvall!
om sju veckor ar jag i chicago nu och jag langtar massormassormassor, kan inte vanta, vill inte vanta! vill vara dar just nu. men ater igen, tiny buddah says; lev i nuet. jag ska ga ut i solen, kopa mig en chokladfylldcornetto och lasa min bok. life is what you make it. i make it sweet and fat.
ciao!

Kommentarer:
#1: Love

segt att skolan är trökig!

Oförskämt att säga att du suger! Iiiinte sjysst!

vad är en cornetto förresten?

2009-10-27 @ 20:52:43
#2: Martina

Åh vad bra att du gillade Rom! Då var inte resan skrutt trots att du blev av med plånboken. Trist att skolan suger... Plugga ska vara roligt, men då vill det ju till att man hittar rätt ämne. Jag som trodde att jag gillade språk gillade inte alls att plugga tjeckiska - det var för bökigt. Psykologi var däremot väldigt kul! Böckerna satt jag och läste bara för skoj skull! Tentorna var lite trista iofs, men det gjorde inte så mycket :D



Tiny Buddah har så rätt förresten - lev i nuet! Livet ska vara sött och fett ;)

2009-10-28 @ 15:25:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: