andrasidantack

2009-10-29
13:48:13

dag 67
idag har skolan vart helt okej.
pa lektionen efter rasten lekte vi ordlekar och jag blev sprallig och fnittrig och ville krypa under bordet. ar man pa ratt humor kan ett lexikon vara helt underbart roligt och idag var det mycket festligt. roligt blev det ocksa nar jag skulle forklara att midsommarstangen ar en fruktbarhetssymbol och en stor jakla ucello. sjukt festligt.
laste ut a thousand splendid suns igar och den var jattebra. lite mer brutal an the kite runner men sjukt bra. och intressant att lasa en historia om kvinnornas situation i afghanistan
idag fick jag lana tre bocker av receptionisten sasha har i skolan. har redan borjat glutta lite pa remember me? av sophie kinsella och ska strax ga ut i solen for att lasa en stund. kommer bli en bra stund. jag tankte forsoka sluta ata godis och kakor och skit har for tusonde gangen, bara ata pa lordagar. det ar svarare har an hemma. varvar mellan att kanna "men jag ar ju har for att forsoka ma bra och om denna kakan far mig att ma bra sa ska jag ha den!" och att raka se migsjalv i spegeln. inte sa jattetrevligt...
anyway, ikvall ska jag pa ett efterlangtat pilatespass och det far mig alltid att ma battre. dessutom pratar jag med systermartina nu pa ansiktsbokens chatt och det gor mig ocksa glad.
imorse vaknade jag av tungtung angest och jobbiga drommar i bakhuvudet. far bokstavligt talat saga till migsjalv att sluta tanka jobbigt och sluta tanka pa love for det ger mig inget, det ger mig bara tarar och angest. det ger mig bara kanslor av att vilja do. och jag orkar verkligen inte vilja do hela tiden. jag orkar inte ha konstant angest langre. sa jag laser. jag laser massor for att slippa tanka och nu ar jag inne pa min femte (sjatte?) bok. vilket sager ganska mycket om min angestniva.. jag dromde ocksa om linnea inatt och det var en fin drom. jag forsokte att fokusera pa den drommen. dromde att linnea och daniel hade nagot sorts innan-brollopet-brollop och att jag och linnea sprang runt halvnakna i en skog och lekte och plockade svamp. mycket flummigt (men det brukar mina drommar vara..) men helt underbart. nar vi sprang runt i skogen hade vi dendara pirriga,spralliga underbara kanslan som man fick ofta nar man var liten. som om att man bara ville skrika rakt ut av gladje.
jag saknar linnea.
jag saknar min familj ocksa, valdigtvaldigt mycket.
langtar tills jag ska fira lucia hemma hos martina och jag far traffa sma barn och se hur de har vaxt.
jag langtar efter min cykel.
efter svensk luft.
men huvudsakligen sa langtar jag efter min familj.
ah vad jag ska pussa och krama er nar jag kommer hem!
nu ska jag ta mina blyfyllda fotter och min angestfyllda mage harifran for att hitta en plats i solen och borja lasa min nya bok. lev i nuet som min nya husGud tiny buddah says, lev i nuet.

Kommentar:
#1: Martina

Jag kom på vad det var jag drömde när jag drömde om dig häromnatten! Jag drömde att vi diskuterade vänner och hur man definierar vänskap :)

2009-10-30 @ 08:15:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: