andrasidantack

2010-04-27
11:02:49

don't get mad, get even
jag vaknade av jobbiga drömmar imorse. det var några veckor sedan jag hade en sådan tydlig ångestdröm vilket har vart ett underbart och ovanligt långt avbrott. jag drömde iallafall om min födelsedag. alla var hemma hos oss på glimmergatan och satt vid matbordet. alla utom jag.
familjen, kusiner, hanna och josh, folk från jobbet. alla var där.
alla utom jag.
jag bestämde mig iallafall för att komma dit och helt plötsligt satt jag i en bil med love och kusinkarin. tror karin och love hånglade. jag drog ut love ur bilen och för att slå honom men när jag skulle göra det var det som om att vi var under vatten, ett tungt motstånd och mina slag blev som mjuka puffar istället för de hårda slag som jag ville.

det låter som en töntig dröm fast var en riktigt jobbig dröm full av ångest, ilska och frustration. som en perfekt förvriden karta över de känslor jag känner angående love och vårt uppbrott. URK.
på lördag är det första maj vilket betyder att jag kommer träffa love för första gången sedan nionde mars. det är också första första maj utan love sedan 2005. och med love kommer väl antagligen hans nya tjej. eller ah, inte så ny längre, hans tjej sedan fem månader. hur ska jag bete mig då? vill vara stark och lycklig och kunna hälsa på henne och bara ta allt lungt. vill inte gråta. vill inte falla isär. för att citera en syster från väst; den bästa hämnden är att bli lycklig. det känns sjukt men på hämnarstigen är jag ibland. vill att han ska bli galet kär i mig igen så att jag kan få säga nej. även om jag vet att jag aldrig skulle säga nej till love, tycker om honom för mycket för det. men ändå. känslan.

don't get mad, get even.

i med ostmackorna och oboyen och skjuts iväg till gymmet för att förbränna lite utav morgonångesten. puss!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: