andrasidantack

2010-04-01
16:36:38

express yourself
har helt sjukt mycket social abstinens.
det tråkiga med att vara en ganska osocial människa som går igenom skilsmässa med en man som håller i alla sociala trådar innebär att jag helt plötsligt stod och står ensam.
det kändes segt att gå igenom den jobbigaste tiden i mitt liv helt ensam. medans love hade underbara vänner att få honom att må bra var det mest bara jag och min ångest, the happiest couple alive!
medans melankolin pågick brydde jag mig egentligen inte om avsaknaden av vänner och nära. jag brydde mig egentligen inte om något. saker var inte dåligt men absolut inte heller bra. rent känslomässigt hade jag lika gärna kunnat vara död.
men nu, NU när jag har kommit därifrån så hugger det till, avsaknaden av vänner.
de otroligt få trådarna att dra i.
så vad gör en lagom social människa en dag som denna när det inte finns någon att ringa?
en lagom social människa skriver av sig, lyssnar på madonna och tar fram en bok.
aldrig ensam med mina ord.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: