andrasidantack

2010-01-15
21:04:49

memorie lane
jag är halvsjuk idag och har spenderat större delen av dagen men ett film-maraton med far.
vi har tittat på annie, eragon och the dark is rising. roliga, spännande och uppfriskande orealistiska filmer.


jag fixade lite i mitt rum och öppnade en låda där jag fann loveminnen. hittade en liten knapp med ett foto på oss två som vi gjorde på hultsfred tillsammans (som förövrigt var så jäkla mysigt) och en dikt/brev/rolig grej som love skrivit till mig. mitt favoritstycke ur denna prosa lyder följande:

"du är som att stå först i kön, som att slippa stanna kvar på Robinsonön,
du är som dubbel lön och tredubbla kön,
du, ------------ är helt enkelt jävligt skön!"

vi ser ju med en gång att vi har en talang här!
känner mig lycklig över att jag lyckades läsa det utan att börja lipa. jag stirrade på den länge och mindes. blev rejält ledsen men fick ingen ångestattack eller liknande som jag antagligen fått för ett tag sedan.
har nog bara kommit vidare till det stadiet då jag bara tycker att det är så jävla ledsamt. och att jag är besviken.
jag kan inte låta bli att tänka på allt jag ville att vi skulle göra tillsammans som vi aldrig gjorde. filmer jag har älskat som jag ville visa honom. att jag aldrig såg filmen Terrorister som han alltid frågade mig om jag sett (minst ett tiotal gånger, kom aldrig ihåg att jag svarat nej innan... ), att jag inte satte honom på min pakethållare någon sommar och visade honom vart jag lekte när jag bodde på glimmergatan. ett helt liv som jag ville att vi skulle få som vi aldrig kommer få. så otroligt ledsamt och sorgligt.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: