andrasidantack

2012-08-31
09:59:01

I made it!
Efter att ha skippats iväg till Åmål blott 20 timmar efter att jag landat från Chicago och spenderat 15 intensiva dagar med att köra och plugga teori kan jag med glädje säga att jag har körkort!
 
satte mig igår i bilen med Tommy, min examinator, och kände mig bara så himla bekväm! Var rädd för att min social awkwardness skulle komma mellan och att hela den situationen skulle öka på nervositeten för körandet. Istället fick jag hänga med Tommy som kan ha varit den skönaste killen på ett bra tag och höra honom prata om när han åkte motorcykel i sydafrika, hur han jobbat som väktare och inom vården och varför Alingsås är den bästa staden i västsverige att köra upp i! När jag parkerat bilen tittade Tommy på mig och sa lugnt "Ja, det gick ju som en dans så det är godkänt." varpå jag blev så glad och lättad att jag inte kunde sluta fråga om det var sant och var tvungen att vila mig mot ratten ett litet tag. Helt enkelt blev uppkörningen inte alls den ångesten jag väntade och jag verkar vara undantaget till dendär regeln som Johan på trafikskolan pratade om, att alla kör lite sämre än vanligt under sin uppkörning.
Om en stund ska jag, mamma och pappa åka upp till rossö för helgen, ville så gärna andas lite luft, få barr mellan tårna och se havet igen innan jag flyttar till Prag, blev så lite av det i sommar eftersom att jag var i Chicago.
 
hursomhelst väldigt nöjd!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: