andrasidantack

2012-08-14
10:41:07

tillbaka.
är tillbaka i sverige och allt känns ganska mycket så som det brukar när jag är i alingsås, smått ångestigt och tröttsamt som om att jag är en gammal tant. benen är tunga och magen virrar runt i en svart slump och tårar trycker på underifrån. det är något självklart men ändå underligt hur ångesten är lokaliserad till en geografisk plats, hur min kropp känner av vart jag är och tydligt markerar att det inte är rätt plats för mig, skriker till mig att rädda mig själv och fly.
här behöver jag iallafall inte stanna länge, igår landade jag 18.45 och idag 11.27 går mitt tåg till göteborg och sedan vidare till åmål för tio dagar och tappra försök till körkort, hoppas på det bästa!
när allt är klart har jag iallafall 9 lediga dagar i alingsås att uthärda innan vi tar bilen och åker till Brno och sedan Prag där jag kommer stanna. öppnar upp för en helt ny panik såklart men ändå en bättre sort tror jag, en som inte har ett mögligt förflutet som aldrig tycks uppklaras utan en ny stad och paniken som kommer med det. den normala paniken av att vara ny och inte känna någon.
längtar efter min syster, josh och chicago redan. hoppas lite att jag kan åka dit snart igen men har ju skola och allt sådant ivägen. vill inte tänka på att det dröjer ett helt år, om inte mer, innan jag får se chicago igen, det är ju hem nu! mer hem än vad alingsås är!
nu ska jag packa och ge mig av, allt kommer bli bra tillslut hoppas jag.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: