andrasidantack

2012-07-22
04:23:49

home
det var så mycket saker som jag hade tänkt göra denna sommaren, så många planer som jag gjorde innan jag ens kom hit. det blir lite så som det alltid blir med mig, kan inte låta bli att tänka fram och aldrigaldrigaldrig vara här och nu. jag drömmer stort men vågar lite.
hur som helst så hade jag en lista på runt femton punkter med allt från att gå på date till att lära mig åka longboard och nu när över halva resan är över har jag nog bockat av tre saker.
jag hade tänkt volontära på lite olika soppkök (svåra att få tag på och det soppköket som faktiskt svarade låg 1½ timma bort och skulle kosta mig $18 varje gång jag åkte ut)
jag hade tänkt gå på date (ett stort nej där..)
hade tänkt försöka lära mig ragga (ÄNNU mera nej..)
hade tänkt plugga (tar emot pengarna men har knappt öppnat en bok, nästa vecka ska en femsidig rapport in..)
hade tänkt lära mig åka longboard
hade tänkt tatuera mig
hade tänkt hångla
hade tänkt bli brun
hur som helst, alla mina planer har failat något enormt för denna sommaren.
men trots att inget blivit som jag planerat så räcker det med att bara lyfta blicken och se upp och ut över staden för att jag ska känna mig lycklig och helt tillfreds.
jag älskar chicago. jag älskar att landa med flygplanet och ta första andetaget utanför flygplatsen och känna det lugnet som doften av staden ger. jag älskar dess arkitektur med en fantastisk blandning av gamla townhouses och hus så höga att ögonen inte räcker till. jag älskar att sitta på bussen eller tåget och titta på folk. jag älskar att känna igen mig och hitta i staden. jag älskar att ta cykeln till hannas jobb och tänka på vilka hus jag vill köpa. jag älskar att jag inte känner mig lika ful här som i resten av världen. jag älskar alla snygga hipstermänniskor i Wicker Park. jag älskar hur folk ser mig i ögonen och ler tillbaka. jag älskar lukten av staden. jag älskar alla festivaler och spelningar runt om i staden som är gratis. jag älskar det galna vädret med den sjuka värmen som leder till alla fantastiska åskstormar som får rutorna att skallra. jag älskar att kunna kollektivtrafiken. jag älskar att jag kan känna mig lugn och för en gångs skull sova.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: