andrasidantack

2012-11-11
12:45:33

cold as ice
trots att min ångeststatistik är bättre än på år, när ångesten tillslut återvänder som en gammal vän och tar över hela min kropp och hjärna, fyller upp varenda cell och får mig att vilja spy och klösa känns det bekant som om att det vore igår. som om att det vore igår min gamla vän sov i min säng varje dag, inte brevid mig utan på mig, en tung vän som fick mina lungor att kollapsa och glömma sin tidigare kapacitet. 
ångesten är redan här när jag vaknar och jag försöker säga hej och schasa iväg men det funkar inte.
jag behöver så otroligt mycket gråta och bara släppa ut och lös men det funkar inte, kan inte gråta längre, är stel och hård och openetrerbar som en sten.
mamma ringer i precis rätt tid och medan samtalet fortgår rullar en ensam tår mot kudden och sedan absolut torka, kan inte producera mer. tänker på allt sorgligt i världen men misslyckas med att gråta. är tydligen död på insidan. Lea kallar mig ice queen och hon kanske har rätt.
 
hur som helst, jag ska äta brunch som vanligt idag och sedan begrava mig i mitt rum och vara snäll mot migsjälv.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: