andrasidantack

2012-11-25
17:12:02

past days
jag vet inte riktigt var jag ska börja, de senaste dagarna har varit ett trassel av jobbiga dagar, lyckorus och utmattning.
i tisdags fyllde Léa år och när hon trodde att alla förutom jag dissat henne för en hockeymatch stod hela gruppen där med blommor, paket och bubbel och väntade på henne, Léas min och totala lycka gjorde hela min dag! Efter middag drack vi drinkar och sedan en natt fylld av dansdansdans, hur fint som helst!
i torsdags gick vi ut för att fira att vi klarat av 9 timmar lektioner non-stop och det som skulle vara "bara en öl" (biggest czech lie) förvandlades till fyra medans jag sippade min cola och helt plötsligt skulle vi ut och dansa. efter lite övertalning hängde jag med och trots att det var en fin kväll vaknade jag på fredagen med panik och ångest över min totala brist på ryggrad. efter fika och mat kom lite av självrespekten krypande tillbaka men mest ligger den och lurar nånstans långt bort och jag har fortfarande inte riktigt hittat den. jag spenderade mest dagen med att ligga i min säng och glo och på natten pratade jag med min bror som berättade att de skulle in till sjukhuset för att förhoppningsvis klämma ut dendära ungen som är två veckor försenad.
jag vaknade igår utan en ny bebis i familjen och kände mig ganska rastlös, drog till gymmet och arbetade bort en raspig hals och raspig hjärna. läste fifty shades darker och tycker generellt att det är en ganska seg bok. blev försenad till matfesten (som vanligt) och tryckte i min 11 olika rätter från 8 olika länder och fick 21.36 besked om att min bror har blivit pappa! satt fast på golvet i Léas rum framför Léas dator och kunde inte röra mig, kände hur min kropp mest bara bubblade och skrattade och hur jag andades ut ett tungt andetag jag inte ens vetat att jag hållt inne, allt hade gått bra. Peter mådde bra, Ida mådde bra, bebis mådde bra.
det är så otroligt fantastiskt med barn. inte på så sätt att jag gillar barn egentligen men bara den saken att det är en människa. en liten, liten människa som man skapar tillsammans och som växer inut en och sedan kommer ut och är precis som jag bara minimal. med ett (förhoppningsvis) fungerande hjärta, tio tår, fingrar, ögonfransar. en människa med pontential till att göra och bli precis vad som helst. det är så otroligt fantastiskt, ett sådant mirakel!
 
hur som helst, för att inte bli allt för djup och sväva iväg ska jag berätta om inatt när jag och david försökte glömma något vi sett genom att dricka tequila och det inte spelade någon roll för jag var bara nykter, nykter, nykter. Helt plötsligt hamnade vi på en klubb vi brukar gå till och jag och David blir vittnen till att en tjej i vår klass är borderline otrogen mot sin pojkvän. David såg dem kyssas och jag såg dem mest bara vara waaay more intima än vad man borde vara med någon när man har partner. våra ögon brann och vi visste mest inte var vi skulle ta vägen eller göra. sånt är så himla svårt! Hade det varit en nära vän till mig som gjorde så mot sin partner hade jag antagligen burit personen i fråga därifrån men nu handlar det om en tjej jag egentligen inte känner så bra. iallafall sa jag till killen att hon har pojkvän och han droppar kommentaren att jag är som en 'motherfigure, trying to stop me from doing bad things'. jag hör till skaran som anser att det är parten som har partner som har ansvaret i en situation som denna men jag var mest bara tvungen att säga något. efter att ha försökt glömma och återfå våra förstörda näthinnor gav jag och David upp, ville helt enkelt inte se mer så vi gick och lämnade dem där.. galen natt helt enkelt!
 
idag gör jag inget, firar bebis genom att äta bakelser och titta på mastechef australia, all is well.
puss!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: