andrasidantack

2012-10-31
15:20:18

undvikandet
jag har en presentation imorgon på current issues in global economy som jag aktivt undviker att tänka på. till denna presentation ska jag göra en PP som ska vara inlämnad om senast två timmar, jag undviker den också. istället äter jag godis, läser ointressanta bloggar, tänker på hur jag borde äta men inte har NÅGOT ätbart samt tänker på hur smutsigt mitt hår är men hur lite jag egentligen bryr mig.
det är halloween idag vilket är en av mina favoritdagar men jag kommer inte klä ut mig vilket känns helt galet. i helgen var jag pippi men idag ingenting. smutsig, underkänd student möjligtvis. tycker mycket men vet lite.
överallt i stan börjas julfixandet och jag blir helt lyrisk, mitt hjärta ler och min mun ler ännu mer, om jag fick som jag ville skulle jag fira jul året runt. ha mörker omkring mig, stora halsdukar, varma koppar té, torra pepparkakor, snö som knastrar under skorna och julmusik i hörlurarna. snart ska jag ge mig själv tillåtelse att frossa, behöver bara lite riktigt kyla först. på lördag ska det bli 16 grader och då funkar inte julfrosseri.
idag är det kör och sedan tar jag vagnen direkt till en av mina favoritbarer Zulu, fantastiska dag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: