andrasidantack

2013-04-29
11:06:28

djungelns lag
jag gillar rutin. tycker om att klockan ringer samma tid varje dag, ta samma buss till skolan, sitta på samma plats i forskarrummet. det lugnar min hjärna. min stormiga, älskade och röriga hjärna som gör mig trött och mitt fokus kort. se sen då paniken som uppstår när jag kommer till skolan och någon har tagit min plats. samma plats där jag suttit varje dag i två veckor nu. en inkräktare. en ny person som uppenbarligen inte känner till djungelns lag. för här inne är det inte bara jag som tycker om rutin; från min plats ser jag bakhuvudet på lina som går i min klass, den blonda luggen på en tjej som sitter mitt emot mig som antagligen pluggar genus, om jag vänder mig om och tittar lite åt vänster ser jag ida snett bakom mig. i hörnet brevid ingången sitter den äldre mannen som luktar svett och en rad framför honom sitter den blyga killen som ser lite ut som en persisk prins. dag in och dag ut sitter vi här på samma plats, vår plats. vi är djungeln och vi är dess invånare och nya revirtjuven är en inkräktare som måste bort till varje pris för att återställa balansen. inatt sover mina böcker på min plats.

Kommentar:
#1: MariaM

Haha! Det kunde lika gärna varit jag som skrev det inlägget! Jag har tagit det så långt att jag inte bytte plats ens när jag bytte institution, så nu måste jag åka tre spårvagnshållplatser extra för att komma till biblioteket som inhyser min älskade plats. / Maria

2013-04-29 @ 21:25:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: