andrasidantack

2013-04-05
16:16:00

look at me, living.
 
jag är inte en speciellt materialistisk person, bryr mig inte så mycket om utseende eller prylar men ibland, ibland är det lätt att fastna i ett tänk att det finns saker eller personer en inte skulle överleva utan. jag är lite där just nu fast med min utbildning, att jag tänker att jag kommer dö om jag inte klarar min uppsats och att jag ännu mera kommer dö om jag väljer att inte plugga en master. då kan det vara nyttigt att tänka på allt det jag ibland har tänkt att jag skulle dö utan som jag nästan inte ens kommer ihåg längre, alla människor som försvunnit och alla saker jag trodde mig behöva men är lycklig utan. då måste jag påminna migsjälv om alla människor som lever utanför universitetsbubblan och som är lyckliga och framgångsrika utan en master eller en kandidat, att det finns ett liv utanför universitetets väggar och dess värld. att jag är jag och att mitt värde inte är något som kan variera utan är en konstant precis så som alla andras värde.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: