andrasidantack

2013-02-07
00:37:00

listor
1. Hur gammal är du? 24 år!

2. Hur gammal känner du dig? Gammal som gatan när jag tänker åldersmässigt och själsligt, inte en dag över 19 när jag tänker dansgolvsmässigt.

3. Vad har du gjort i dag? Sov till åtta, åt frukost med Maya, var på skolan mellan 10-13 där jag mest pratade med Moa, gick till Frida och läste artiklar och pluggade och släpade sedan mitt pick och pack till Maya där jag nu ska bo i ett tag. 

4. Vilken film såg du senast? The Blind Side, lika bra varje gång.

5. Vem ringde du senast? Kimberly. Skulle säkert säga något viktigt som vad jag var sugen på att äta eller liknande.

6. Är du besatt av någonting? Jag tror inte det.. jag gillar att wikipedia olika djur och lära mig allt om dem. och så är jag en riktig foodie också! Och så älskar jag listor och böcker och måste minnas alltalltallt. men besatthet? naej, tror inte det..

7. Är du rädd för blod? Inte det minsta, tycker kroppen är så himla cool!
 

8. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Det vore väl pinsamt om inte annat? Palme, Reinfeldt, Persson, Hansson och Bildt.

9. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej men var lite osäker på Bildt..

10. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart, blått och grönt och mönstrat i olika färger.
 

11. Vilken är din favorithögtid? Jul utan tvekan, önskar jag var en elf och bodde på nordpolen och hade jul året runt.

12. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? I Prag eller Chicago.

13. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Ingen speciell plats, jag gillar världen.

14. Hur vill du tillbringa din pension? På Rossö.

15. Har du någon gång brutit ett ben? Tror inte det? Bara sjuka stukningar!

16. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Vitlök, gullök, mjölk, te och ägg.

17. Vem är din favoritkändis? Ryan Gosling mest för att han är så himlahimla vacker. Och älskar det mesta med Drew Barrymore och Sandra Bullock, kan inte låta bli.

18. Vad är du på för humör just nu? Helt pirrigt lycklig efter att ha fått reda på att Anita kommer vara i Prag när jag åker dit om två veckor vilket innebär att nästan hela favoritgruppen från Prag kommer vara där, bara nille kvar att arbeta på!

19. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Nordamerika och Afrika.

20. Snarkar du? Nope. Förutom när jag är sjuk och den allra första gången jag somnade inför Love, så himla pinsamt och dålig timing, ville dö.

21. Vilka yrken har du provat på? Inte så himlans många faktiskt! Men kallskänka/ restaurangansvarig, personlig assistent, köksbitch, olika festivaljobb som security och servera falafel och några helger servitris.

22. Hur går du helst klädd? Svarta strumbyxor, svart pennkjol från indiska, linne och kofta. Har typ på mig samma kläder jämt.

23. Vilket stjärntecken är du född i? Oxe.

24. Vilket är ditt favoritgodis? Är inte så himla godisig egentligen men älskar salt lakrits som är så salt så magen gör ont.

25. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska och engelska. På gymnasiet hade jag bra betyg i allt som var artsy fartsy och som inte är användbart i riktiga livet, typ musikhistoria, nutida konst, idé- och kulturhistoria, scenisk produktion och dansimprovisation & komposition.

26. Vad har du på dig just nu? Sovskjorta.

27. Vilken är din favoritaffär? Apoteket och bokaffärer.

28. Vad har du för storlek i kläder? M-XL

29. Vad har du i dina fickor? Har inga fickor på mina kläder.. men mina väskor är alltid fyllda av olika nueva, pennor, kvitton med låttexter, dikter och påminnelser och min plånbok.

30. Vad köpte du senast? Spenat, tomat och creme fraiche.

31. Hur många gånger har du flyttat? Glimmergatan, Källgatan, Kungsgatan, Jungmannen, Via Volpe, Källstavägen, Lidicka och Umeå.. åtta gånger! Sex gånger inom Sverige och en gång till Italien och en till Tjeckien!

32. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Kniv, tändstål och kanin.

33. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska utan tvekan.

34. Senaste filmen du såg på bio? Life of Pi, amazing!
  
35. Har du blivit sydd någon gång? Nej.

36. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja.

37. Vad åt du till frukost? Tre falu råg-rut med bregott och ost.

38. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var 14 år, gick i nian, hade precis börjat andas efter min första helt sjuka depression och hängde med Rebecca i en replokal med nya människor och festade endel för första gången i mitt liv. Möttes av folk som inte förstod att jag kunde festa även om jag inte drack. Var tillsammans med Magnus och åt ingenting, spydde som en kalv och var smalare än nånsin innan. Spenderade så mycket tid jag bara kunde hemifrån och hade mer eller mindre konstant ångest.

39. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Händer mest hela tiden. Maya och Frida låter mig bo hos dem när jag är hemlös i Umeå, Kimberly lagar fantastisk köttfärssås som vi äter tillsammans och Linus låter mig krama honom så att jag känner mig varm inombords.

40. Vad var det sista du åt? Två saltlakritsklubbor för två timmar sedan och en kopp té.

41. Är du blyg? Inte direkt, mest socialt efterbliven. Tycker nya människor är lite ångestladdat, tänk om de inte gillar mig?!

42. När flög du senast? Till Umeå för en och en halv vecka sedan när jag flyttade hit!

43. Har du något tatuering? Nope, alldeles för feg, känns så permanent!

44. Har du varit med om en bilolycka? Nej.

45. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Antagligen massvis.

46. Vilken är den roligaste träningsformen? Nattklubbsdans!

47. Har du några husdjur? Nope.

48. Vill du gifta dig? Med rätt person, absolut.

49. Var växte dina föräldrar upp? Mamma i Göteborg och pappa i Brno, Tjeckoslovakien.

50. Har du någon gång ringt polisen? Nej.

51. Vilka är dina största svagheter? "Kan själv", som kan gå för långt och bristande självförtroende.

52. Har du, eller har haft, något smeknamn? Mestadels Kresa men också Carro (vilket jag inte riktigt gillar) och Calorien.

53. Vad ska du göra imorrn? Skola och hänga på en gymnasiemässa och svara på barnens frågor om utlandsstudier! Det ni!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: