andrasidantack

2013-01-21
21:38:31

the world is my oyster
paniken som jag kände inatt och imorse har avtagit lite vilket är fantastiskt. kunde inte sova inatt och trodde jag skulle spy av ångest både under natten och på morgonen när jag vaknade.
det är bättre nu. jag har pratat med diverse människor jag gillar, pluggat och ätit bra. hjälper alltid.
dessutom har jag tvättat så att det är klart inför avfärd.
kan inte fatta att jag åker på fredag. känns som om att mitt liv ska ta slut. dessutom är jag hemlös när jag kommer till Umeå, kanske ännu mera känslan av att livet ska ta slut. Första platsen går dock till insikten att detta är sista terminen och att jag efter detta ska börja någon form av riktigt liv. Ett liv som inte bara är studier utan jobb nånstans. Att jag måste tjäna pengar och ge tillbaka till CSN. Att jag inte har någon aning om vad jag ska göra eller var jag är om sju månader, vilken del av världen eller vad jag kommer göra. allt är ett enormt mysterium.
Ger mig hjärtsnörp så in i bängen, kanske både på ett HJÄLP-vis men också vid insikten att THE WORLD IS MY FUCKING OYSTER, en sådan otroligt befriande men skrämmande tanke. Jag kan göra precis vad som helst. Jag kan bli precis vad som helst. Jag kan gå precis hur långt som helst (vad nu det innebär att "gå långt"..). Jag kan göra allt sålänge jag vill och är beredd att arbeta hårt för att komma dit. En otroligt, otroligt läskig tanke.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: