andrasidantack

2013-08-26
00:36:53

to travel each kingdom
biljetter är bokade. tidig morgon den nionde september åker jag till Dublin och den 22a december kommer jag återvända till sverige. jag vet inte vad jag gör med mitt liv men jag vet att jag är lycklig och att jag har pengar så att det räcker. jag är trött på alla frågor. trött på att svara på vad jag kan jobba med när jag är klar, när jag ska börja jobba, när jag tänker börja leva "det riktiga livet". trött på det liv jag förväntas vilja ha och på det livet omgivningen vill att jag ska påbörja. som om att det livet jag har nu inte räknas. som om att detta är en stillbild tills jag skaffar ett "riktigt" jobb, ett "riktigt" liv och blir vuxen på "riktigt".
det finns många sätt att leva ett liv, vad kan andra egentligen begära av att jag ska göra med mitt liv? annat än att jag gör något som får mig att kunna andas lätt och som inte skadar min omvärld?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: