andrasidantack

2010-01-19
14:31:01

give peace a chance

för 2010 har jag satt upp flera mål och ett utav dem är att börja spela gitarr igen.
jag ska börja spela, jag ska bli bättre än innan och jag ska utveckla mitt spelande och mitt sjungande.


jag fick en genial idé igår också som jag ska genomföra i vår/sommar.
jag har bestämt mig för att springa runt i alingsås på sommarnätterna och måla om parkbänkar.
vore det inte så mycket finare om bänken var målad i en riktigt snygg färg istället för dassig, sänderklottrad träfärg? nu ser jag här att min idé inte låter lika rolig i skrift som i mitt huvud men så brukar det vara.
inne i huvudet är mycket saker roligare än i verkligheten.
jag kom också att tänka på det som jag och love pratade om ett tag, att vi skulle måla kullerstenar i centrala alingsås i klara färger, det är också roligt.
for now riktar jag dock in mig på parkbänkar.
ser ni en fint målad bänk i staden så tänk på mig, let's spread some love!
kanske är det för att jag själv känner mig ganska glädjelös och tom på kärlek men just nu handlar alla mina idéer om att sprida glädje, kärlek och fred.

tror nog minsann att jag ska bege mig till maxi nu och lägga lappar i smöpaketen.
puss


Kommentar:
#1: Martina

Hihi vad kul! Tänk bara på att det tar rätt mycket tid att måla en bänk (så att det bli snyggt!), så du kanske skulle börja i lite mindre skala - så att du får upp snitsen menar jag!



Schabloner kanske skulle vara ett sätt att piffa upp lite? Eller själhäftande plast som man skurit i fina mönster?



Glöm inte sätta upp en lapp som varnar för att det är nymålat så att folk inte blir sura över förstörda kläder!



Lappar i smörpaketen gillade jag också. Sånna vill jag ha :)

2010-01-19 @ 15:40:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: