andrasidantack

2009-11-13
13:57:14

dag 82
sitter och kollar pa alla de fina lankarna jag fick av syster och jag maste saga att det hjalper mig inte alls. jag behover en riktig manniska. jag har alltid vart en sadan som behover riktiga manniskor och har haft svart for att fatta och lara mig saker bara genom att lasa om dem. jag behover en manniska som jag kan stalla fragor till och nagon som kan reagera pa det jag sager och som kan forsta mig och mina behov.
jag vill prata med nagon som kan lyssna pa det jag sager och pa min rost och som kanske kan tipsa mig om college och universitet som de tror passar mig. vill ha hjalp men vet verkligen inte allt vart jag ska vanda mig. nar jag kommer hem fran chicago blir det till att ringa runt till olika som kan veta nagot. typ csn och andra som kanske vet.
varfor ska det vara sa svart att fa lite info? och vad vill jag plugga egentligen?
hade ju bestamt mig for genus men sedan ser jag engelska, litteratur, psykologi och musik och blir sa suuuugen pa allt.
och vart ska jag vara?
hade bestamt mig for chicago men borjar nu kanna att jag ju har slakt och anledning att aka dit anytime sa varfor inte aka till nagot annat stalle? varfor inte se nagon annan del av staterna? vill inte ga pa ett college mitt i en stad men garna en-tva timmar fran nagon lite storre. skulle garna tanka mig nagot i illinos, narheten av San Fransisco eller narheten av NY. Kanske conneticut? HJALP. Vill ha stora grasmattor, sororitys, studentcafeer, ja allt som pa film!
HERREGUD, jag har gatt pa lognen om att usa ar som pa film! pinsamt med sant. jag vill ha alla de stora collegefesterna med oltunna (aven om jag inte dricker ol) och skolkor och tusentals elever som strommar ut och in ur skolportarna. Jag vill ha Maid of Honor, Threesome och alla andra collegefilmer.
Jag vill, jag vill, jag vill.

Hjalp mig att hitta mig college eller nagon att ringa/prata med/som ar kunnig!
idag ar det fredagen den trettonde och om en manad ar det lucia och da ar jag hemma.
sverige, alingsas, goteborg, torslanda, chicago, usa, vi ses snart!
jag mar bra idag och kan inte fatta att det redan ar fredag igen. idag har jag en ledig dag fran gymmet men vet egentligen inte om det gladjer mig eller ej. vet dock inte riktigt om jag ska trana fem dagar i veckan, fyra racker. nu fick jag ocksa precis vykort fran maria och london och brev fran linnea och angelholm. linneas brev maste ha kommit hit med superfart for jag tror att hon skickade det i onsdags. hurra! det ar soligt ute och jag ska ga ut och forsoka ta lite av solen som numera ar ganska sallsynt och kanske ocksa lasa klart the lovely bones som jag laser just nu. fick lana gomorra av johan och har Maffia hemma ocksa som jag fick lana av evelina. tankte dvs, som ni saklart ser, forkovra mig i lite italiensk finkultur. oh how i love this country, hade det vart en droppe mer korrupt hade det runnit over pa en sekund.
hittade forovrigt ett roligt blogginlagg har: http://charlotta.chic.se/charlottas-insiderguide-11-budord-for-att-bli-en-succebloggare/
enjoy!
puss

Kommentarer:
#1: Martina

Brukar också föredra att prata med en riktig person :)



Men gör ett försök med studievägledningen på GU, de kan säkert hänvisa dig vidare!



Sen måste man fundera lite över varför man vill prata med en riktig person. I mitt fall är det dels för att jag är lat (det är ju så MYCKET information!!! Bättre att låta någon annan sålla...) och dels för att det känns lite jobbigt att fatta stora beslut själv. Försöker peppa mig själv att lita på mig själv och att stå för konsekvenserna om beslutet inte blev så bra som man tänkt, men det är SVÅRT!



Puss!

2009-11-16 @ 08:28:47
#2: Martina

Glömde: Ditt länktips var kul :D

2009-11-16 @ 12:14:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: