andrasidantack

2011-05-26
15:56:54

ett päron är ett päron
mitt första år på en universitetsutbildning är snart över men jag sitter kvar. kvar i datasal med att snickra ihop kartor och jag tänker att vad hade hänt om min hjärna var byggd lite annorlunda? om jag hade varit i logisk? om jag hade varit intelligent på ett strukturerat disciplinerat vis?
om min hjärna inte hade flängt runt hit och dit utan kunnat sitta still?

det är en dålig dag idag. jag umgås med en vän som jag har en konstig relation med. han är snäll och fin men jag känner mig kass, underlägsen. det är någon ångestblandad förtjusning. jag kan liksom inte bestämma mig för om han hatar mig eller tycker om mig. om jag är dum i huvudet eller fantastisk. alla gränser suddas ut och jag förstår inte riktigt var jag står eller vem jag är. förvirringen är total men jag bryr mig inte speciellt mycket. ändå får jag ont i huvudet av att inte veta, får ångest av att inte förstå vad jag är för andra. får panik av att umgås med någon som jag vet att jag bara är en nödläsning för, någons tidsfördriv i väntan på något bättre, på the real deal.
det är en dålig dag idag. har har ätit ett päron men det växte och svällde och jag spydde upp det. jag var tvungen. päronet blockerade mina lungor, tog upp all plats, jag fick inget utrymme att andas. jag blev tung och jag kände hur päronet växte. det var längesedan det hände att jag spydde avsiktligt men det funkar alltid, jag känner mig ren efteråt.

det låter inte så nu men jag tror jag är friskare än vad jag nånsin vart i mitt liv. jag tror inte riktigt på en ångestfri framtid, jag är inte byggd på det viset men jag tror på en hanterbar fritid. jag tror på att utvecklas, på att bli starkare, på att sätta upp mål.
i framtiden vill jag bli kapabel att tycka om migsjälv och ge migsjälv cred för saker jag gjort bra.
jag vill våga tro på att folk kan tycka om mig.
i framtiden ska jag vara ännu starkare.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: