andrasidantack

2013-04-01
20:53:31

första april
för ett år sedan satt jag i min senapsgula 40-talssoffa i sollefteå och min telefon ringde. mamma. hon lät upprymd och i bakgrunden hörde jag familj. mamma började berätta att hon skulle bli farmor och att Peter skulle bli pappa. sjukaste första aprilskämtet i världen tänkte jag och krävde att få prata med Peter som bekräftade. vet inte riktigt vad jag sa, minns mest att jag sa SKÄMTAR DU? SKÄMTAR DU? OM DETTA ÄR ETT SKÄMT ÄR DET ETT SKITSERIÖST SKÄMTFÖRSÖK?!! jag tvingade honom att ringa upp dagen efter för att säga att de skulle bli föräldrar om de nu var sant.
dagen efter ringde min bror, min lilla bror på något sätt, och ett år senare finns Ellie, lillalilla Ellie som är tjockare än jabba the hut och som nästan är ginger. hur fint som helst!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: